Dobrý deň,
pred necelou hodinou som sa vrátil z Trenčína. Bola nás tam plná sála ale do diskusie sa nás dostalo len päť. Pri prejednávaní predložených zmien zákonov si myslím, že to bolo vytrhnuté z kontextu a nebolo možné posúdiť navrhované zmeny a ich dopady pre budúcnosť.
Myslím si, že priestor (časový) bol veľmi krátky a keby sme chceli diskutovať na odbornej úrovni musela by sa zvolať minimálne konferencia a nie iba dvojhodinové stretnutie z ktorého viac než polovicu diskutoval MO a NGŠ.
Môj príspevok bol asi dva krát prerušený zo strany NGŠ a potom som musel trocha improvizovať, aby moje vystúpenie malo zmysel. Použil som vo svojom vystúpení i niektoré Vaše podnety a tak ho pripájam celý. Vraj to nebola politická debata ale objasňovanie zákonov. Ja som nikdy v žiadnej politickej strane nebol a do žiadnej sa nechystám. Možno si to páni mali vypočuť celé a urobiť si obrázok o médiách, nás, ktorí sa tu vyjadrujeme a o situácii ktorá je dnes na programe dňa.
plk. gšt. v.v. Ing. Robert Karpecki, Uzlovská 3784/3, 03608, Martin – Priekopa
DISKUZNY PRÍSPEVOK
zhromaždenie poberateľov dôchodkov za výsluhu k objasneniu návrhov pripravovanej
novelizácie Zákona o štátnej službe a Zákona o sociálnom zabezpečení.
Vážený pán minister,
vážený pán náčelník generálneho štábu,
vážení prítomní,
dovoľte mi, aby som sa i ja pripojil k diskusii. Som plk. gšt. v.v. Ing. Robert Karpecki. V OS som odslúžil 27 rokov v súlade s vtedy platnými zákonmi a predpismi. Do vysluhového dôchodku som odišiel 31. decembra 2009. Môžem Vás ubezpečiť, presviedčať nikoho nebudem, že som si , tak ako mnohí iní, plnil svoje povinnosti v súlade so zákonmi a predpismi. Taktiež som dodržal záväzky a normy, ktoré boli na mňa kladené.
Zišli sme sa tu dnes, na tomto zhromaždení, aby sme diskutovali a objasňovali návrhy pripravovanej novelizácie Zákona o štátnej službe a Zákona o sociálnom zabezpečení. Chcel by som povedať, že štát, ktorý je dnes reprezentovaný súčastnou vládou by mal naviesť pôvodný právny stav a pri ďalšom rozhodovaní by sa mal riadiť Ústavou SR a Zákonmi SR.
Nevšimol som si, že by sa na zasadnutiach vlády či NR SR jednalo o zdanení poslaneckých platov a príjmov ako i danenie platov ich asistentov. A to som ešte nenačal tému s platmi štátnych „manažérov“, daňových únikov, vyvodzovanie trestnoprávnej zodpovednosti a v neposlednom rade slušné a tučné vyplácanie sociálnych dávok, tiež pre určitú skupinu obyvateľstva, ktorá podľa môjho názoru neurobila pre túto republiku ani 0,5 % toho čo urobili, robia a budú robiť vojaci a ostatní príslušníci silových zložiek.
Potom by páni ministri nemuseli zbytočne jazdiť po Slovensku a spoločne vysvetľovať nevysvetliteľné a obhajovať neobhájiteľné. Po krokoch, ktoré politické vedenie krajiny smerom k výsluhovým dôchodcom urobilo a urobiť sa chystá, nie je k diskusii žiadny priestor.
Zdôvodňovanie, že systém je neudržateľný je najjednoduchším spôsobom, ako pred verejnosťou ospravedlniť čokoľvek. A urážať či ponižovať tých, ktorí chránili a bránili záujmy štátu (vrátane nasadenia života a zdravia), je podlé, úbohé a nedôstojné akejkoľvek slušnej a politicky zrelej vlády. Roztrhanie rozpočtu, ako to urobil pán premiér, je len ukážkou bezmocnosti vládnuť a siahať na sociálne istoty občanov.
Tým, že terajšia vládna moc dovolila poslancovi Duchoňovi, bývalému štátnemu tajomníkovi ministra obrany, vpašovať do zákona o zdravotnom poistení nezákonným spôsobom, aj zmenu zákona o sociálnom zabezpečení príslušníkov silových rezortov sa Ústava SR už čiastočne natrhla. Ďalší zdrap papiera si odtrhol prezident SR, kedy jeho právnici urobili, možno osudnú chybu, keď priznali vo svojej odpovedi, že : citujem: „Preto chápeme, že uvedené ustanovenie pociťujete nielen ako nespravodlivé, ale aj ako ustanovenie, ktoré nie je v súlade s čl.12 ods. 2 a čl. 39 ods.1 Ústavy SR.“ Krajšie a pravdivejšie priznanie o tom, že bol porušený zákon, snáď ani nemôže existovať.
Hazardné hry, zákon je protiústavný a obec môže do troch mesiacov licenciu zrušiť. Štátny tajomník MF SR Peter Pellegríni hovoril v utorok v televíznych novinách o tom, že komu bola udelená licencia má mať právo podnikať do doby platnosti tejto licencie, inak hrozia žaloby a štát môže byť atakovaný formou súdnych sporov za poškodenie veci alebo ušlého zisku.
Tu by som chcel podotknúť, že my, výsluhový dôchodcovia sme takú licenciu v podobe rozhodnutia o výmere výsluhového dôchodku už obdržali a preto si dovolím tvrdiť, že ak idete chrániť prevádzkovateľov hazardných hier a bojíte sa ich žalôb, prečo si myslíte, že my sa brániť nebudeme.
Očakávam, že pán premiér zajtra roztrhá Ústavu SR a budú nasledovať ďalšie skupiny občanov, alebo snáď celý slovenský národ?
Ja som svoju časť dohody, ktorú mi stanovovali zákony SR a ďalšie právne normy, dodržal. Pri odchode do výsluhového dôchodku mi štát povedal, za akých podmienok odchádzam a akým spôsobom mi bude výsluhový dôchodok vyplácaný a valorizovaný. A vôbec sa v týchto podmienkach neuvádza to, že bude danený alebo inak znehodnotený. A preto očakávam, že štát svoju časť dohody DODRŽÍ!!! “pakta sunt servanda”- dohody sa dodržiavajú!!!
Záverom by som chcel zopakovať, že som z OS odišiel čistý bez problémov a preto sa ani dnes nechcem podieľať na prepracovávaní zákonov, ktoré porušujú Ústavu SR. Podľa Vás je to sociálny dialóg, ale podľa mňa, je to zatiahnutie širokej vojenskej verejnosti do špinavej hry, aby ste potom mohli povedať, že sme s týmto neporiadkom súhlasili aj keď všetci vieme, že to nieje pravda. Mrzí ma ešte jedna vec a to je poburovanie slúžiacich PrV proti nám výsluhovým dôchodcom tým, že sa im vysvetľuje, že platy budú mať znížené a budú platiť väčšie odvody kvôli výsluhovým dôchodcom. Veľmi smutné. A preto som podal podnet na GP SR a pripojil som sa k podaniu na ÚS SR, ktoré sa pripravuje
Ďakujem za pozornosť a prajem všetkým príjemný zbytok dňa.
Veď už by sa konečne mal niekto zamyslieť nad tým ako to s týmto štátom bude ďalej. Zarazila ma myšlienka MO, ktorú tam povedal (ako právnik), aby sme boli ticho o zdravotnom poistení, lebo keď na to príde Zdravotná poisťovňa prídeme oň. Je to smutné, že klameme jeden druhému a nevyriešime problém komplexne.
Vstupy do tejto diskusie, ktoré realizuje “muffik”, osobitne jeho vstup vstup 4.8.2012 o 14,12 (farizej, hnida, zlodej bez chrbtovej kosti… )
naprosto znehodnocujú naše snaženie!!! Veď sa v tomto duchu k tomu vyjadril i pán
mjr.v zál.Kisel – bez výtržností a vulgárností…
Odkaz pre Romana – Roman: – 9.8.2012 o 7:54 a vedenie ZV SR
Pán Roman, nebuďte hlúpy, nič nikomu nedarujte……prečo?
Jednoducho treba zaplatiť profesionálneho právnika. Nie nejakého rýchlo vykvaseného vojaka z povaľovania.Pár ich poznám, no des a hrôza.
Milé naše vedenie ZV SR! Nemedituje už, chceli ste byť v tých funkciách, tak sa konečne rozhodnite a rozhýbte. Vyhláste koľko a kam máme poslať (€).Reči a reči a reči……nikomu nepomôžu. Dobrá advokátska kancelária je jediným riešením.
Plne stojim za príspevkom p. Ing. Šamaja – 8.8.2012 o 21:37. Tak by bolo načase sa zobudiť páni a niečo aj urobiť, nie iba plakať a vypisovať hlúposti
8.8.2012 o 21:37
Spomínaný príspevok: “Všetko pekné, všetko zrejme pravda, ale rád by som niečo počul, alebo aspoň prečítal od našej ÚR – neviem či práve tu, alebo by sa to hodilo pri iných článkoch, v konečnom dôsledku to je jedno – takže, vážená ÚR skúste aj na tejto stránke povedať pre nás radových členov – v akom stave je jednanie s právnickou kanceláriou, ako to bude s platením tejto kancelárie (niečo bolo myslím načaté na inom mieste, ale podľa mňa nedostatočne), ak máme prispieť aj my, členovia, alebo aj nečlenovia pokiaľ budú mať záujem, na aké číslo účtu a variabilný symbol by sa tak malo stať??? Blíži sa koniec augusta – to nestraším, veď je ôsmeho a čas letí ako splašený…..TAKŽE – kedy sa dočkáme nejakej informácie a rozhodného slova?? Ak sa jedná, musí sa už vedieť ZA KOĽKO, teda aj to, či zväz na to má, alebo treba prispieť…ak treba prispieť, treba vedieť kam…na schôdze jednotlivých klubov sa v tomto období dovoleniek spoliehať nedá….ďakujem za prípadnú odpoveď.”
Každý z Vás môže urobiť podanie na GP a VOP, lebo inak to nebude mať váhu. Kto ho má urobiť podania ? Tí, čo sú teraz zamestnaní ako civili na svojich pôvodných miestach, čo vykonávajú tie isté činnosti ako v služobnom pomere (premenovaných) alebo čo čakajú na zmenu, aby sa dostali do funkcií ? Ja svojich 10 € im mesačne darujem a darujem im aj 10 %.
RE: Ing. Jozef Šamaj – aj mne sa zdá že toho mlčania o poskytnutí (zbieraní) príspevkov na podporu podania na ÚS a prípadne ďalej, je zo strany ÚR ZVSR akosi priveľa.
Alebo majú dostatočnú rezervu a nikoho z nás nečlenov k tomu nepotrebujú, alebo sa nič nerobí a je to celé humbuk a len akože naoko. Tomu však nechcem veriť.
Preto si myslím že aj my nečlenovia, by sme sa mohli spolupodielať na príspevkoch, len dajte číslo účtu, variabilný symbol, a my si doplníme účel a meno odosielateľa.
Výška sumy by mala byť podľa rozhodnutia odosielateľa – prispievateľa, avšak si myslím že najmenej /minimálne/ takých 10 – 20 eur, aby sa stým oplatilo manipulovať.
Veď strata na nevalorizácii pre nás je podstatne vyššia. Na kontrolu, aby FP neboli zneužité, ako som čítal Stanovy ZVSR, máte svoje orgány. Predsedu KK p. Procházku poznám osobne dlhé roky ako neúplatného a čestného človeka.
Ja verím, že ak ste vybrali dobrú advokátsku kanceláriu, ktorej dobre zaplatíme, tak vyhráme už doma, bez európskeho súdu.
Samozrejme že musí mať previerku, ale bolo potrebné počkať až na NBÚ poupratujú, ale aj na SIS a VOS, aby sa niečo negatívne neobjavilo. Napr. aj v súvislosti s modrou knižkou.
Tak už aj tlač si podala MiO .Hovorí sa o dôverihodnosti voči partnerom v NATO http://www.sme.sk/c/6489954/glvac-sa-prebral-chce-previerku.html
Všetko pekné, všetko zrejme pravda, ale rád by som niečo počul, alebo aspoň prečítal od našej ÚR – neviem či práve tu, alebo by sa to hodilo pri iných článkoch, v konečnom dôsledku to je jedno – takže, vážená ÚR skúste aj na tejto stránke povedať pre nás radových členov – v akom stave je jednanie s právnickou kanceláriou, ako to bude s platením tejto kancelárie (niečo bolo myslím načaté na inom mieste, ale podľa mňa nedostatočne), ak máme prispieť aj my, členovia, alebo aj nečlenovia pokiaľ budú mať záujem, na aké číslo účtu a variabilný symbol by sa tak malo stať??? Blíži sa koniec augusta – to nestraším, veď je ôsmeho a čas letí ako splašený…..TAKŽE – kedy sa dočkáme nejakej informácie a rozhodného slova?? Ak sa jedná, musí sa už vedieť ZA KOĽKO, teda aj to, či zväz na to má, alebo treba prispieť…ak treba prispieť, treba vedieť kam…na schôdze jednotlivých klubov sa v tomto období dovoleniek spoliehať nedá….ďakujem za prípadnú odpoveď.
Ale i v civile píšu pozri:
http://jozefh.blog.pravda.sk/2012/08/05/falosni-ludomili-a-pijavice/
Aby to nedopadlo na GP ako tu :
http://dolezite.sk/Ako_na_Slovensku_funguje_prokuratura_219.html
Nemyslím si, že rozdeľujem sily (Vilo:4.8.2011 o 18:39), pretože sa tu písalo , že sa cení aj individuálna aktivita. Rovnako týmto som chcel podporiť aj tých, čo už tak urobili. Podanie na GP SR som dal sem preto, aby som podporil tých, čo už niečo urobili. Zároveň si myslím, že je to cesta k ušetreniu finančných prostriedkov, ktoré zrejme ešte budú potrebné. Rovnako preto sem teraz dávam možnosť konať na prokuratúre v zmysle oprávnení prokurátorov . Ide o prípady, ak nebolo vydané rozhodnutie o zvýšení výsluhových dôchodkov.
Protest prokurátora
Základné ustanovenia o proteste prokurátora
§ 22
(1) Prokurátor je oprávnený podať protest proti
a) všeobecne záväznému právnemu predpisu vydanému orgánom verejnej správy, a to
1. vyhláške, výnosu a opatreniu ústredného orgánu štátnej správy, štátneho orgánu alebo inej právnickej osoby, ktorú osobitný zákon splnomocnil na vydanie všeobecne záväzného právneho predpisu,
2. všeobecne záväznému nariadeniu územnej samosprávy,
3. všeobecne záväznému právnemu predpisu orgánu miestnej štátnej správy,
b) opatreniu,
c) rozhodnutiu, ktorými bol porušený zákon alebo iný všeobecne záväzný právny predpis.
Upozornenie prokurátora
§ 28
(1) Prokurátor je oprávnený podať orgánu verejnej správy upozornenie na účel odstránenia porušovania zákonov a ostatných všeobecne záväzných právnych predpisov, ku ktorému došlo v postupe orgánu verejnej správy pri vydávaní opatrenia alebo rozhodnutia alebo jeho nečinnosťou.
Previerky zachovávania zákonnosti
§ 30
(1) Prokurátor je oprávnený vykonávať v orgánoch verejnej správy previerky dodržiavania zákonov a ostatných všeobecne záväzných právnych predpisov v skončených veciach (ďalej len “previerka”). Prokurátor môže previerku vykonať spoločne aj s iným štátnym orgánom, najmä s kontrolnými orgánmi a inšpekčnými orgánmi, ak na zistenie, či bola porušená zákonnosť, sú potrebné osobitné odborné znalosti z inej oblasti ako právnej.
Ja si myslím, že drobiť sily a rozdeľovať sa podľa toho kde sme kto slúžili by nám asi moc nepomohlo (RE: Roman 4. 8.2012 o 17,07) , ale myšlienka spoločných protestných akcií, podaní na GP SR, súdy a podob. iste majú svoj zmysel. Tiež sa mi páči myšlienka založiť hnutie veteránov a vyslúžilcov z radov nás výsluhových dôchodcov a sympatizantov a tak zabezpečiť, aby aj po politickej línii mal kto zastupovať naše záujmy.
Podanie na generálnemu prokurátorovi je nižšie !
Ja si myslím, že vojaci by mohli dať samostatne protest prokurátorom, že im nebol zvýšený dôchodok a ako reagujú na žiadosti !
Meno adresa
Generálna prokuratúra Slovenskej republiky
Generálny prokurátor Slovenskej republiky
Štúrova ul. č. 2
812 85 Bratislava
Miesto 04.08.2012
V e c :
Podnet Generálnemu prokurátorovi Slovenskej republiky na podanie návrhu Ústavnému súdu SR na začatie konania o súlade právnych predpisov – predloženie
___________________________________________________________________
Národná rada Slovenskej republiky dňa 20.06.2012 schválila zákon č. 185/2012 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona č. 95/2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých predpisov (ďalej len „zákon č. 185/2012 Z.z.“), ktorý dňa 25.06.2012 podpísal prezident republiky.
Článkom IV. zákona č. 185/2012 Z. z., ktorý nadobudol účinnosť 30.06.2012, došlo k zmene a doplneniu ustanovenia § 68 zákona č. 328/2002 Z. z. o sociálnom zabezpečení policajtov a vojakov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len „zákon č. 328/2002 Z. z.“).
Podľa môjho právneho názoru došlo schválením čl. IV. zákona č. 185/2012 Z. z. k porušeniu čl. 1 ods. 1, 2 a čl. 2 ods. 2, 3 zákona č. 460/1992 Zb. Ústava Slovenskej republiky (ďalej len „Ústavy SR“) a čl. 1 a čl. 2 ods. 2 Ústavného zákona č. 23/1991 Zb., ktorým sa uvádza Listina základných práv a slobôd ako ústavný zákon Federálneho zhromaždenia Českej a Slovenskej Federatívnej republiky (ďalej len „Listina základných práv a slobôd“).
K porušeniu pravidiel došlo v rámci prejednávania návrhu poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Richarda RAŠIHO na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona č. 95/2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „poslanecký návrh zákona“) v Národnej rade SR, nakoľko v rámci jeho prejednávania v Národnej rade SR po 1. čítaní bol podaný návrh zákona, ktorým bol cez čl. IV novelizovaný zákon č. 328/2002 Z.z.
K podaniu návrhu nového zákona (na novelizáciu zákona č. 328/2002 Z.z.) došlo na základe Uznesenia Výboru Národnej rady pre financie a rozpočet z 13.6.2012 č. 25 (tlač č. 28), v ktorom tento výbor odporučil schváliť Národnej rade Slovenskej republiky poslanecký návrh zákona s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi uvedenými v jeho prílohe, pričom sa v skutočnosti tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy nevzťahovali a nesúviseli s prejednávaným poslaneckým návrhom zákona, ale so zákonom č. 328/2002 Z.z.
Prijatím čl IV. zákona č. 185/2012 Z.z. došlo k porušeniu Ústavy SR, rokovacieho poriadku Národnej rady SR, legislatívnych pravidiel Národnej rady a vlády.
Zákonodarná moc musí pri tvorbe legislatívy dodržiavať pravidlá tvorby legislatívy, pričom nemôže dôjsť k porušeniu zásady riadnosti a jasnoti, zákazu svojvôle pri legislatívnej procedúre.
Na podklade uvedenej právnej skutočnosti a s poukazom na pôsobnosť prokuratúry vyplývajúcej okrem iného z ustanovenia § 3 ods. 1 ods. 2 zákona č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre (ďalej len „zákon o prokuratúre“) podávam týmto podnet, aby Generálny prokurátor SR, tak ako mu to vyplýva z jeho oprávnenia vyplývajúceho z ustanovenia § 13 ods. 1 zákona o prokuratúre per analogiam k zákonu č. 38/1993 Z. z. o organizácii Ústavného súdu Slovenskej republiky, o konaní pred ním a o postavení jeho sudcov v platnom znení (ďalej len „zákon č. 38/1993 Z. z.“) podal Ústavnému súdu Slovenskej republiky v intenciách ustanovenia § 20 zákona č. 38/1993 Z. z. kvalifikovaný návrh na začatie konania o súlade právnych predpisov s Ústavou SR, resp. o nesúlade článku IV. zákona č. 185/2012 Z.z., ktorým došlo s účinnosťou od 30.06.2012 k novele ustanovenia § 68 zákona č. 328/2002 Z.z., s čl. 1 ods. 1, 2 a čl. 2 ods. 2, 3 Ústavy SR a čl. 1 a čl. 2 ods. 2 Listiny základných práv a slobôd, pričom požadujem navrátenie stavu pred nadobudnutím účinnosti čl. IV zákona č. 185/2012 Z.z.
S pozdravom
Meno a podpis
Prílohy:
1. Uznesenia Výboru Národnej rady pre financie a rozpočet z 13.6.2012 č. 25 /voľne dostupná na internetových stránkach NR SR),
2. Nález Ústavného súdu ČR – PI. ÚS 77/06
Prílohy nájdete, ak do http://www.google.sk zadáte:
1. 25 Uznesenie Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet,
2. Text nálezu Pl. ÚS 77/06 (odškodnění klientů některých bank).
Kolegovia po porade s právnikom navrhujem zaslať čo najskôr:
Upozornenie na nesúhlas so zastupovaním pri jednaniach
adresát : litva@ozpsr.sk alebo miroslav.litva@minv.sk
Vážený pán Ing. Miroslav Litva, keďže niesom člen policajných odborov, touto cestou Vás osobne upozorňujem, že nemáte mnou podpísané splnomocnenie na jednanie s ministrom vnútra vo veci znižovania môjho výsluhového dôchodku akýmkoľvek spôsobom. V prípade, že dôjde k jeho zníženiu s odôvodnením ministra, že to bolo s Vami prejednané a že ste s tým vyjadrili súhlas, budem predmetnú čiastku aj s príslušenstvom kompenzovať u Vás osobne súdnou cestou
adresát litva@ozpsr.sk ; miroslav.litva@minv.sk
Písomné upozornenie na nesúhlas so zastupovaním pri jednaniach s MVSR
Vážený pán Ing. Miroslav Litva, touto cestou Vás osobne upozorňujem, že nemáte mnou podpísané splnomocnenie na jednanie s ministrom vnútra vo veci znižovania môjho výsluhového dôchodku akýmkoľvek spôsobom. V prípade, že dôjde k jeho zníženiu s odôvodnením ministra, že to bolo s Vami prejednané a ste s tým vyjadrili súhlas, budem predmetnú čiastku aj s príslušenstvom kompenzovať u Vás osobne.
Tiež si myslím, že už dozrel čas na riadny protest. Kaliňák s Litvom sa s nami hrajú hru na mačku a myš, akože ctia dialóg, však dávajte nám podnety a návrhy, ktoré zapracujeme do nového zákona. Oni už sú dávno rozhodnutí, všetko majú premyslené, a toto divadielko s mítingami a stretnutiami je len na rozoštvanie slúžiacich proti dôchodcom. Zjednoťme sa všetci vyslúžilci od vojakov, policajtov, colníkov, hasičov až po záchranárov a ukážme im, že si na hlavu kydať nenecháme. Nech pocítia, ako nás oklamali, okradli, nech sú toho plné noviny, nech majú plné gate. Až potom sa s nami bude niekto baviť. Urýchlene treba konať a popri podaniach na súd vyjdeme do ulíc a ukážme svoju silu.
muffik. Aj keď chuť vyskúšať tú palicu by teda bola.
samozrejme že my zákony pri celom proteste dodržíme, tak ako doteraz, vodu na mlyn im nedáme..
pre muffik
mám na mysli zákonný protest bez výtržnosti, vulgárnosti… Sme predsa práporčíci a dôstojníci, ktorí si ctia zákony.
Pán Michrina,plne súhlasím s Vami ale mal by som otázku,nerozmýšlali ste o založení politickej strany? Podla mňa by to malo niečo do seba, predstavte si kolko nás je výsluhových dochodcov,či už vojakov policajtov,ich rodinných príslušníkov,ďalej súčasne slúžiacich vojakov policajtov a pardon zabudol som aj na hasičov a záhranú službu /ak je to správne pomenovanie/, pretože teraz je to všetko rozdrobené a nejednotné. Ak si len predstavíte o kolko hlasov by súčasná garnitúra prišla, tak by to stálo za ten pokus, ale je to iby myšlienka, tak dajte vediet aký máte na to názor,prajem pekný deň
..doplním kolegu Kiseľa: p.Tuchyňa ja už som si palicu na tie ich hnáty aj prichystal..,
už sme tu jasne deklarovali čo a ako táto banda zbojníkov spáchala a čo sa ešte chystá páchať pod rúškom istôt..ale priamo do hlavy všetkým sociálnym vrstvám okrem vyvoleným 12% a evidentne cigánskej menšiny..
jednoducho sa nezmierim s tým aby na úkor mne zákonne patriacich peňazí z protiústavne zastavenej valorizácie a za jasných pravidiel nie mno ale štátom určeného dôchodku čo do výšky boli tieto mne ukrátené peniaze použité tak ako to chystá zlodej aj s civilnými dôchodkami na naplňanie svojho brucha a jeho verných lúpežníkov a neprispôsobivých pijavíc našich peňazí cigánov.
každý deň si z plnej duše hovorím upravený výrok p.Kodeta z film Pelišky,ktorý u mňa znie takto:
sociálny a demokratickí zlodeji na čele s vaším predsedom súdruhom ficom polibte mi prdel!!!! ..a naozaj aspoň na chvíľku sa mi pritom uľaví.
Islandská cesta zafungovala, ale masmédia to utajují občanům ostatních zemí 23. června 2011 v 13:03 | WarFare | Ľudia, udalosti Právě proto, že případ Islandu je modelem občanské revoluce, byl tento případ ututláván. Cenzura revoluce na Islandu je nejlepším důkazem jak se zachází s informacemi, které můžou být nebezpečné pro politickou a ekonomickou elitu. Co se stalo na Islandu bylo pozorováno politiky jako je Merkelová, Sarkozy, Cameron, Zapatero, Berlusconi a další a vyhodnoceno jako nebezpečné pro jejich zkorumpovaný systém. Bojkot informací o Islandu byl striktně dodržován tisíci novináři v rámci veškerého korporátního tisku, rozhlasu a televize. Pan Černý přeložil důležitou chronologií událostí z Islandu. Až z ní jsem pochopil, co se přesně stalo a jak precedentní to je, pro případné budoucí dějiny Evropy a světa. Díky 360 tisícům Islanďanů. Cenzura revoluce na Islandu je nejlepsim dukazem jak se zachazi s informacemi, ktere muzou byt nebezpecne pro politickou a ekonomickou elitu. Prosím sdílejte. Média nás zásobovala do posledního detailu o nepokojích v Egyptě a Libyi. Mlčela však o revoltách a příkladné ukázce občanské revoluce, která se odehrála před dvěmi lety na Islandu, kde občané donutili odstoupit vládu a přepsat ústavu. Právě proto, že případ Islandu je modelem občanské revoluce, byl tento případ ututláván. Cenzura revoluce na Islandu je nejlepším důkazem jak se zachází s informacemi, které můžou být nebezpečné pro politickou a ekonomickou elitu. Na Islandu lidé rezignovali na jakoukoliv podobu vlády, velké banky byly znárodněny a bylo rozhodnuto, že lidé nezaplatí dluhy, které vytvořili politici, protože je to problém špatné finanční politiky, ne lidí.V nové ústavě bylo zakotveno, že občan je hlavním politickým protagonistou, nikoliv politik. Island je v současnosti nejlepším příkladem mírové a důstojné reakce veřejnosti proti této moci, která dovedla zem i celý svět ke krizi. Islandský model, který ukazuje, že politici musí mít strach z reakce lidí,pakliže nebudou jednat ve prospěch nich. Ne ale strach o život ale o svoji kariéru. Umlčená fakta o Islandu: * V roce 2008 byla znárodněna největší banka. * Měna se zhroutila, trh pozastavil svou činnost. * Země zkrachovala. Rok 2009 * Obrovské protesty před parlamentem, lidé donutí k rezignaci předsedu vlády a celý jeho vládní blok. * Politici volají po splacení dluhu vůči Británii a Nizozemsku a to ve výši 3.500 milionů eur, což je částka, kterou má zem zaplatit v příštích 15 letech s 5,5% úrokem. Rok 2010 * Lidé jdou do ulic a vybojují si zákon o obecném referendu. V lednu 2010 ho prezident odmítne ratifikovat, a oznámil, že ho bude konzultovat s EU. * Lidé jdou znovu do ulic. V březnu se koná referendum, jehož výsledek je, že 93% lidí odmítne zaplatit dluh vůči Británii a Holandsku. * Vláda byla donucena k tomu, aby zahájila vyšetřování, které má vyřešit právní odpovědnosti státních představitelů za krizi. * Dojde k zatčení několika vedoucích bankéřů a manažerů. Interpol vydal rozkaz a všichni zúčastnění bankéři opouštějí zemi. * Lidé dávají dohromady novou ústavu, která není kopií dánské ústavy jako to bylo doposud. * Ústavodárné shromáždění složené z lidí přímo volených lidmi zahájilo svoji činnost v únoru 2011 a předložilo návrh ústavy na základě konsensu a doporučení. Musí být schválena parlamentem, který byl vytvořen po nových volbách. Toto je stručná historie islandské revoluce: odstoupení celé vlády, znárodňování bank, obecné referendum, uvěznění odpovědných lidí za krizi a přepsání ústavy přímo občany. Co se stalo na Islandu bylo pozorováno politiky jako je Merkelová, Sarkozy, Cameron, Zapatero, Berlusconi a další a vyhodnoceno jako nebezpečné pro jejich zkorumpovaný systém. Bojkot informací o Islandu byl striktně dodržován tisíci novináři v rámci veškerého korporátního tisku, rozhlasu a televize. Masmédiím vladní vyjednávači údajně nabídli i v některých zemích daňové úlevy výměnou za mlčení. Ale přesto přese všechno se islandská revoluce šíří po celé Evropě.Postavila se tomuto zkorumpovanému a neudržitelnému systému a dává světu lekci z opravdové demokracie. Po celém světě bude známa a oceňována, dříve nebo později, a to navzdory vládě politických a ekonomických elit, které zapříčinily celosvětovou krizi. Touha po svobodě nezná hranic!
http://www.topky.sk/cl/100535/1319390/Fobie-z-parlamentu–Coho-sa-boja-nasi-poslanci-
Igor Hraško (OĽaNO): „Paranoju mám z politiky Roberta Fica.“
Vážení kolegovia a kolegyne,
Vládna garnitúra pri svojom konaní zatiaľ stojí na troch základných pilieroch.
1.Slovenský národ je holubičí, zvyknutý ohýbať chrbát po stáročia. Uverí i tým najhlúpejším sľubom. Za každú facku, ktorú dostane, zo slušnosti ešte poďakuje.
2.Patríme k tej skupine obyvateľstva, ktorá celý život mala obmedzené základné práva zo zákona. Sme zvyknutí zasalutovať a plniť „všetko“ bez výhovoriek a do poslednej bodky.
3.Vojna chvalabohu tu nebola 67 rokov, verejná mienka masírovaná médiami a v súčasnosti aj zákonodarným zborom je proti nám, bez hlbšieho pochopenia opodstatnenosti silových rezortov.
Najlepšou obranou je útok. Útok na viacerých frontoch – petícia, sťažnosti, podania i súdne spory. To všetko treba podporiť demonštráciou sily a jednoty.
Vážený pán generál Tuchyňa. Ste osobou známou. Ste osobnosťou pre nás výsluhových dôchodcov (bývalých vojakov, policajtov,…) aj pre súčasnú vládnu garnitúru. Mám dojem, že dozrel čas k vydaniu rozkazu č. 001/2012 na „výjazdové cvičenie“. „Určte čas, miesto, výstroj a výzbroj“. Pilier č. 2 už na nás neplatí – zhromažďovať sa a štrajkovať už môžeme.
katarína vieš si predstaviť čo by sa dialo v tomto štáte keby ten potentovaný vyznávač coca-coly, farizej, hnida a zlodej bez chrbtovej kosti so svojou bandou lúpežníkov SMER s.r.o. s prívlastkom sociálna demokracia siahol na tie cigánske dávky vďaka ktorým sa nám všetkým rehocú každý deň aký sme my sprostí gadžovia dialo..??On to dobre vie ako by o ukameňovali a tie jeho lacné hodinky by mu napchali do zadnice..NA CGÁNOV veľký ON totiž GULE NEMÁ-to je ten probém, on si dovolí kopnúť len tam kde nepredpokladá odpor, alebo tak bleskovo ako to stvára v parlamente teraz že to nemá obdoby..a potom a bude vyhovárať na každého možného u nás na tú zmiju a zradcu, poslušého lokaja litvu, v civilnom sektore na tú fiktívnu aposlušnú radu solidarity, len on bude chudáčik v tom všetko nevinne.. toto sa naučil od kim ir mečiara a .. po nás dostal tento týždenň chute aj na civilné dôchodky..rastie mu apetít robertkovi, ale aby sa mu to nezaseklo v krku … ale pomoc nepríde ..
toto nie je pravny stat, vid. kauza gorila. Tu vladne oligarchia, skorumpovana… kde su tie miliardy co si rozdelila bubenikova,hascak,miklos, malcharek… to je len spicka ladovca ,krora sa dostala na povrch, teraz ked sa naplno ukazuju dosledky 23 rozkradania quazi privatixovania, uz oligarchia nevidi inu moznost len siahat na socialne istoty, tej zlozky obyvatelstva, ktora este neja mala, radovy ludia maju istotu tak ,akurat smrti. Otazka znie preco civilna verejnost miesto zavisti vysluhovych dochodkov nepozaduje tiez take vymozenosti, slovenska logoka
Nasadujete životy v mene záujmov “ľudu a ľudských práv”, pretože žijete v demokratickom a právnom štáte, kde platí deľba moci !!??
Aj ja mám toho plné zuby. Už je to neúnosné. Ak si niekto myslí, aké je to skvelé slúžiť, nech sa páči. Nech vstúpi. Každý mal a má možnosť. Ak mu doteraz stačilo, že prechádzal z ročníka do ročníka v škole a pracuje (príklad, tým nepodceňujem túto prácu)za pokladňou v Lidli – lebo mu to stačí, nech sa nenaváža. Ale ako mnohí aj ja som za to, aby sme si doslúžili za tých podmienok, za akých sme prišli.A že bol systém “ZLE” nastavený? No nech to začnú splácať, tí, ktorí to zapríčinili. Keď som ja ako čašníčka zle zaúčtovala účet počas letnej brigády na terase podniku, musela som to uhradiť JA. Nie štát a určite nie tí, čo pracujú. Kde sme?? Už ma unavuje náš štát, ľudia v ňom. Kradne sa už verejne…na hodinky, ktoré niekto má v nenormálnej hodnote – sa musí vyhovárať na manželku. Do kelu!!!!!To, že naši chlapci trávia čas (nie dobrovoľne) v Afganistane a ani oni ani ich manželky a mamky, deti nevedia s určitosťou povedať, že všetko bude super a oni sa vrátia živí a zdraví… a aké to bude, keď sa vrátia….?????budeme sa tu naťahovať o tom, či si zaslúžia – nezaslúžia???A čo naša cigánska komunita????Už dosť. Oni si zaslúžia???každá vláda sľubovala riešenie “rómskej otázky”. A kde je???? Bude sa siahať ľuďom na peniaze. Keď si predstavím samú seba s akým nadšením som začala slúžiť…s hrdosťou …a aký životopis som napísala????smejem sa teraz. A keď armáda niečo potrebuje, tá vás vyšle. Všetko sa dá.Lebo musíte splniť rozkaz. Že zbaľte sa, ste vojak !!! a potom vám mení plány a robí z vás blázna aj na medzinárodnej pôde??? a hanbíte sa za vlastnú krajinu????zažili ste to?? Áno ,som len jedna z mnohých. Ale mám srdce, rozum, rodinu, názor a také isté právo na dôstojný život ako oni. Pracujem od 16tich, platím dane, poistenie. Nikoho som nezabila, len chcem slúžiť a dostať to, čo mi bolo sľúbené.
Je ľahké myslieť len na seba, však?? Toto všetko je len o tom, akí sme ľahostajní. Hlavne, že ja sa mám dobre.
Krásny deň všetkým súčasným ale aj bývalým vojakom
Páni ja som podal podanie na GP kvôli legislatívnemu procesu . Je tu niekede pod Etelou (asi Nevalorizácia). Bude sa musieť doplniť o to, že chcem, aby sa navrátil stav. Okrem toho u colníkov sa odvolávania v tom zmysle, že rozhodnutia o znížení sú nezákonné a správny orgán koná svojvolne. Ja si myslím, že vojaci by mohli dať samostatne protest prokurátorom, že im nebol zvýšený dôchodok a ako reagujú na žiadosti !
Kolegovia, sústreďme sa teraz na problematiku nevalorizovania našich dôchodkov. Dotiahnime túto problematiku do úspešného konca, aby sme dnešnej vládnej moci ukázali, že si vieme vybojovať svoje práva a nie sme ochotný tolerovať pošliapavanie zákonov, ale aj slušnosti v tomto štáte dnešnou vládnou mocou. Rád by som sa tiež dozvedel v akom štádiu je podanie na ÚS SR ktoré organizoval Juro Janíček, pretože čas na podanie žaloby sa krát.
o vsetkom uz je rozhodnute na vnutre kalinak a litva uz sa rozhodli, toto divadielko pre vojako je velmi prehliadne, treba mysliet dva kroky do predu, zvsr by si mal najst scopnych pravnikov, ktory sa pripravia na sishodlhe sudne procesy, iba v jednote je sila
Re: petrKE: 4.8.2012 o 10:33
Váš argument o tom, že skladať sa budeme všetci by bol namieste, keby to tak naozaj bolo. Ak parlament príjme legislatívne čistou formou zákon o zmrazení všetkých sociálnych dávok a dôchodkov vrátane výsluhových,nemusí sa nám to páčiť ale nemôžeme nič namietať. My sme však dnes postavení do situácie, že my máme šetriť na základe pokútne prijatého zákona a ostatní nás budú pritom z chodníka opľúvať – obrazne povedané. Minister vnútra (a určite aj obrany) predsa vedel , aký je stav osobitného účtu už v apríli, ale k náhlemu “osvieteniu” poslanca Duchoňa došlo až počas 3.parlamentnej schôdze v júni. Oni nemali ani odvahu predložiť vládny návrh zákona,hoci aj v zrýchlenom legislatívnom konaní, pretože ten by musel ísť do pripomienkového konania a tak radšej znásilnili demokraciu a tá porodila tesne pred dovolenkovou sezónou, tiež úplne náhodne.