MIMORIADNÉ ZASADANIE ÚSTREDNEJ RADY ZV SR
Predsedníctvo Ústrednej rady Zväzu vojakov Slovenskej republiky zvolalo na 10. júla 2012 ďalšie mimoriadne zasadanie Ústrednej rady ZV SR, ktorého sa zúčastnili všetci členovia ústrednej rady.
Prezident ZV SR plk.gšt.v.v. Ing. Michal Bohunický informoval členov Ústrednej rady o situácií, ktorá vznikla prijatím novely zákona 328/2002 Z.z. a zrušením valorizácie výsluhových dôchodkov ktorá mala nastať k 1.júlu 2012.
Ústredná rada zhodnotila, že názory, pripomienky a návrhy uverejňované na web. stránke zväzu (www.zvazvojakov.sk) vyjadrujú hlbokú nespokojnosť členov ZV SR, ale aj ostatných poberateľov výsluhových dôchodkov s prijatými opatreniami Národnej rady SR.
Ústredná rada konštatovala, že niektorí dopisovatelia vo svojich príspevkoch nedodržujú normy etického vyjadrovania sa a svojím konaním sa snažia vtiahnuť Zväz vojakov do ich politických aktivít, čím poškodzujú záujmy Zväzu vojakov SR uvedené v Stanovách zväzu.
Na základe vecnej diskusie Ústredná rada Zväzu vojakov SR prijala nasledujúce stanovisko:
1.) Schvaľuje doterajší postup Predsedníctva ústrednej rady Zväzu vojakov SR a doteraz prijaté opatrenia na riešenie daného stavu.
2.) Prípadné finančné náklady advokátskej kancelárie, ktorá bude Zväz vojakov SR v spore zastupovať, budú hradené z finančných prostriedkov Ústrednej rady a Klubov Zväzu vojakov Slovenskej republiky.
3.) Rozhodla, že na web stránkach Zväzu vojakov SR sa nebudú uverejňovať príspevky, dehonestujúce Ozbrojené sily Slovenskej republiky, Zväz vojakov SR, predstaviteľov politických strán a politiku vlády Slovenskej republiky.
ÚR ZV SR
som bývalý vojak z povolania a aj policajt, túto vašu stránku sledujem od začiatku, sťažnosti som poslal, ale čo ma štve , je to že besedy na témy, ktoré nás vojakov a policajtov trápia sú roztrúsené, na internete musím prelistovať kopu nezmyslov, aby som sa dostal k jadru veci,mal by som žiadosť na správcu tohoto portálu, aby všetky veci týkajúce sa našej problematiky dal spolu a aby som nemusel hľadať ako pako, policajti majú dnes stretávku s Kaliňákom v Nitre o 16,30 h., dúfam, že zajtra budeme vedieť viac.
GP SR mi zaslala list so znením, že môj podnet prijala.
Rado, máš prehľad, a ako tak čítam má to aj hlavu, ale klopeš na zlú bránu, opozičný návrh neprejde
Vazeny kolegovia,
davam Vam do pozornosti, mnou vcera odoslane
pripomienky k navrhu novely zakona c. 461/2003 Z. z. o socialnom
poisteni (aktualne rokovanie 4. schodza NRSR, CPT 141 a CPT 152).
Navrhovana novela v povodnom zneni (tak ako ju navrhuje vlada SR),
opatovne vyrazne diskriminujuco postihne skupinu vysluhovych dochodcov.
Moje navrhovane pripomienky, som odoslal emailom dna 24.7.2012, pani
poslankyni a poslancom: L. Nicholsonová, J. Mihál, Ľ. Galko.
Pripomienky k navrhu zakona (navrhnute zmeny):
=============================================
Navrhované úpravy znenia novely zákona č. /2012, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 400/2009 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, navrhujem doplniť o nasledujúce znenie:
Zmena č. 1
V § 142 Platenie poistného, navrhujem vložiť ods. (10) v znení:
„(10) Dobrovoľne dôchodkovo poistená osoba môže poistné zaplatiť aj dodatočne, najviac však za obdobie od zrušenia prihlásenia do opätovného vzniku dobrovoľného dôchodkového poistenia ak,
a) celkový súhrn období jej dôchodkového poistenia je ku dňu dodatočného zaplatenia najmenej 6 mesiacov a nepresiahla fyzický vek 40 rokov alebo
b) zaplatiť dodatočne najviac za obdobie 5 rokov, ak celkový súhrn období jej dôchodkového poistenia je ku dňu dodatočného zaplatenia poistného najmenej 1 rok a nepresiahla fyzický vek 45 rokov alebo
c) zaplatiť dodatočne najviac za obdobie 3 rokov, ak celkový súhrn období jej dôchodkového poistenia je ku dňu dodatočného zaplatenia poistného najmenej 2 roky a presiahla fyzický vek 45 rokov.“
Oddôvodnenie:
Navrhované doplnené znenie § 142, umožní získať dodatočné zdroje do sociálneho poistenia a zároveň umožní občanom, ktorý už boli zúčastnený na dôchodkovom sociálnom poistení (ako základná podmienka pre uplatnenie ustanovenia) a toto z rôznych dôvodov prerušili (napr. dlhodobé vycestovanie za prácou v zahraničí), aby sa mohli opätovne dobrovoľne plnohodnotne zapojiť aj do štátnej formy sociálneho poistenia. Vymedzenie limitov na maximálnu dĺžku doplateného obdobia v závislosti od veku, je navrhnuté z dôvodu minimalizácie potenciálneho rizika zneužitia tohto inštitútu, ale zároveň zachovania účelnosti navrhovanej úpravy zákona (tj. získať čo najviac dodatočných zdrojov). Predmetné ustanovenie by mohlo platiť aj len na prechodné obdobie, napr. 2 rokov, tak aby predovšetkým napomohlo konsolidácii verejných zdrojov. Dôležitým aspektom ustanovenia, by bola aj zvýšená bonita štátneho poistenia z pohľadu klientov (resp. potenciálnych klientov), na celkovom poistnom trhu SR (výrazne väčšia flexibilita štátu pri poisťovaní, jednej z
najdôležitejších životných poistných udalostí). Dôležitým rozmerom navrhovaného znenia, je snaha o vytvorenie komplexných podmienok pre sociálnu reintegráciu (hmotne-sociálnu) občanov, ktorý dlhodobo žijú a pracujú v zahraničí. Táto snaha, by mala mať vzhľadom na cieľovú skupinu (predovšetkým mladý, vzdelaný, ľudia so zahraničnými skúsenosťami) dlhodobú prioritu vlády SR, napr. aj v kontexte budovania vzdelanostnej spoločnosti.
Zmena č. 2
Navrhované úpravy, znenia návrhu vládnej novely zákona
V bode 2 vládneho návrhu novely zákona, vložiť text :
2. V § 4 ods. 1 sa slová „dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru“ nahrádzajú slovami „dohody o brigádnickej práci študentov, fyzickej osoby, ktorá je poberateľom starobného dôchodku alebo invalidného dôchodku, alebo výsluhového dôchodku alebo invalidného výsluhového dôchodku podľa osobitného predpisu2) v právnom vzťahu na základe dohody o vykonaní práce a dohody o pracovnej činnosti“.
V bode 3 vládneho návrhu novely zákona, vložiť text :
3. V § 4 ods. 2 sa vypúšťajú slová „fyzickej osoby v právnom vzťahu na základe dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru,“ a na konci sa pripája táto veta: „Zamestnancom na účely dôchodkového poistenia je aj fyzická osoba v právnom vzťahu na základe dohody o brigádnickej práci študentov a fyzická osoba, ktorá je poberateľom starobného dôchodku alebo invalidného dôchodku v právnom vzťahu na základe dohody o vykonaní práce a dohody o pracovnej činnosti, okrem osoby, ktorá je poberateľom výsluhového dôchodku alebo invalidného výsluhového dôchodku podľa osobitného predpisu2) v právnom vzťahu na základe dohody o vykonaní práce a dohody o pracovnej činnosti, ktorý im zakladá právo na pravidelný mesačný príjem podľa § 3 ods. 1 písm. a) a ods. 2 a 3.“.
V bode 4 vládneho návrhu novely zákona, vložiť text :
4. V § 7 odsek 3 znie:
„(3) Zamestnávateľ na účely nemocenského poistenia a poistenia v nezamestnanosti nie je fyzická osoba alebo právnická osoba podľa odseku 1 v právnom vzťahu s
a) fyzickou osobou na základe dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru, ktorý jej zakladá právo na nepravidelný príjem podľa § 3 ods. 1 písm. a) a ods. 2 a 3,
b) fyzickou osobou na základe dohody o brigádnickej práci študentov a s fyzickou osobou, ktorá je poberateľom starobného dôchodku alebo invalidného dôchodku, alebo výsluhového dôchodku alebo invalidného výsluhového dôchodku podľa osobitného predpisu2) na základe dohody o vykonaní práce a dohody o pracovnej činnosti, ktorý im zakladá právo na pravidelný mesačný príjem podľa § 3 ods. 1 písm. a) a ods. 2 a 3.“.
V Čl. V bode 1 vládneho návrhu novely zákona, vložiť text :
1. V § 10b ods. 1 písm. a) sa slová „dohôd vykonávaných mimo pracovného pomeru,19)“ nahrádzajú slovami „dohody o brigádnickej práci študentov, dohody o vykonaní práce poberateľov starobného dôchodku alebo poberateľov invalidného dôchodku alebo poberateľov výsluhového dôchodku alebo poberateľov invalidného výsluhového dôchodku podľa osobitného predpisu2), dohody o pracovnej činnosti poberateľov starobného dôchodku alebo poberateľov invalidného dôchodku,“.
V Čl. V bode 2 vládneho návrhu novely zákona, vložiť text :
2. V § 11 ods. 3 sa slová „dohôd vykonávaných mimo pracovného pomeru.19)“ nahrádzajú slovami „dohody o brigádnickej práci študentov, dohody o vykonaní práce poberateľov starobného dôchodku alebo poberateľov invalidného dôchodku a dohody o pracovnej činnosti poberateľov starobného dôchodku alebo poberateľov invalidného dôchodku alebo poberateľov výsluhového dôchodku alebo poberateľov invalidného výsluhového dôchodku podľa osobitného predpisu2).“.
V Čl. V bode 10 vládneho návrhu novely zákona, vložiť text :
10. V § 29b ods. 11 sa slová „dohôd vykonávaných mimo pracovného pomeru,19)“ nahrádzajú slovami „dohody o brigádnickej práci študentov, dohody o vykonaní práce poberateľov starobného dôchodku alebo poberateľov invalidného dôchodku, dohody o pracovnej činnosti poberateľov starobného dôchodku alebo poberateľov invalidného dôchodku alebo poberateľov výsluhového dôchodku alebo poberateľov invalidného výsluhového dôchodku podľa osobitného predpisu2),“.
Oddôvodnenie:
Navrhované, doplnené znenia jednotlivých bodov vládneho návrhu novely zákona, predovšetkým zabránia diskriminačnému prístupu zákona k vybranej skupine občanov, ktorý sú v súčasnosti v osobitnom systéme sociálneho poistenia (príslušníkov silových zložiek štátu). Navrhované neupravené znenie zákona totiž nereflektuje na skutočnosť, že poberateľmi výsluhových dôchodkov sú občania v širokom rozpätí vekových skupín, vrátane osôb v dôchodkovom veku podľa tohto novelizovaného zákona o sociálnom poistení. Rovnako je potrebné zdôrazniť, že veľká časť v súčasnosti vyplácaných výsluhových dôchodkov z osobitného systému, bola pred účinnosťou zák. č. 328/2002 Z. z. o sociálnom zabezpečení policajtov a vojakov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ale aj napr. zákona č. 114/1998 Z. z. o sociálnom zabezpečení vojakov a iných pred tým platných predpisov), vyplácaná ako legitímne priznané bežné starobné dôchodky, podľa všeobecne platných predpisov o sociálnom zabezpečení (poistení) a tieto dôchodky, boli až prijatím zák. č. 328/2002 Z. z., preklasifikované na dôchodky výsluhové. Keďže v súčasnosti, neexistuje právny stav, ktorý by diferencoval poberateľov výsluhových dôchodkov podľa veku a rovnako je v súčasnosti vek pre priznanie výsluhového dôchodku právne irelevantnou skutočnosťou, navrhujem pre odstránenie potenciálnej odvodovej diskriminácie tejto skupiny občanov uplatniť mnou uvedené zmeny. Ďalším dôvodom, je aj vekom podmienená reálna nemožnosť absolútnej časti výsluhových dôchodcov získať potrebnú dobu dôchodkového poistenia (tj. v súčasnosti 15 rokov) v civilnom zamestnaní pred dovŕšením dôchodkového veku (v súčasnosti 62 rokov) a teda aj reálna nemožnosť čerpať prípadné poistné plnenie (dôchodok), na ktorom sa ale táto skupina občanov povinnými odvodmi podieľa.
Zmena č. 3
V záverečných ustanoveniach návrhu novely zákona, doplniť §, ktorým zrušiť:
Čl. IV. bod 2 zákona č. 185/2012 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona č. 95/2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorým bol doplnený text v § 68 ods. 13 zákona č. 328/2002 Z. z. o sociálnom zabezpečení policajtov a vojakov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Oddôvodnenie:
Predmetné ustanovenie zákona č. 185/2012 Z. z., ktorým bola v roku 2012, zrušená valorizácia výsluhových dôchodkov a ďalších dávok sociálneho zabezpečenia policajtov a vojakov, bolo neopodstatneným, diskriminačným a nesystémovým zásahom do sociálneho zabezpečenia silových zložiek s reálne len výrazne marginálne pozitívnym vplyvom na stav verejných financií. Valorizáciu dávok sociálneho zabezpečenia vyplácaných z osobitného systému silových zložiek, je žiadúce z dôvodu zachovania sociálneho zmieru, ale aj právnej istoty príslušníkov ozbrojených síl, ozbrojených bezpečnostných a záchranných zborov, riešiť systémovými zmenami a v spolupráci so sociálnymi partnermi dotknutých skupín občanov.
———————–
prosim kolegovia, oslovte aj Vy nasich volenych zastupcov.
aj ked je pravdepodobnost, ze sa nasimi pripomienkami bude
niekto vazne zaoberat takmer nulova, nadej zomiera posledna…
to Vaclav 25.7.2012 8:42
už som to včera opisoval.. prečo to neurobia, ale naopak pokojne zvyšujú tak ako im zákon káže..aj keď je SOCIÁLNY SYSTEM OBYVATEĽSTVA – DLHDOBO NEUDRŽATEĽNÝ a to sa vie už niekoľko XXX rokov!!!..neurobia to lebo by ich tento národ hnal tak že by sa nezastavili ani v BELIZE… Len pri nás náhle objavili páni ameriku.. a hneď si do nás aj trúfli kopnúť s predstavou že im to prejde.. ale MÝLITE SA !!!
Ivana, ďakujem. Ešte ma tak napadlo, že zas je diskriminovaná určitá skupina, pretože ak systémom “vylepšovania finančnej situácie” s účtom sociálneho zabezpečenia PZ, ASR, hasičov, colníkov a záchranárov vymysleli zrážky z dávok sociálneho zabezpečenia výsluhových dôchodcov, prečo to nespravia aj so sociálnou poisťovňou a pre vylepšenie jej stavu by aj starobným, invalidným, vdovským a sirotským dôchodcom nesťahovali z dôchodkov tých 10%? Je to určite choré ale mám pocit, že tu sa ešte dožijeme neuveriteľných ťahov mocipánov voči národu, ktorý ich volil a dal možnosť rozhodovať pre “blaho národa”. Ono sa vždy šetrí len na niekom ale nie plošne, kedy by mali začať hlavne u seba a svojich vysokých príjmoch.
pre Václav (24.7.2012) napíšte p. Janíčkovi e-mail, on sa vám ozve a prepošle potrebné údaje. Včera som s ním telefonovala. Pred časom sa vyjadril, že tieto informácie nebude zverejňovať na tejto stránke.
Pekný deň
Ja už som informoval, že mi prišlo oznámenie z GP SR o prijatí podnetu č.GÚs/12-5.
pre plk.gšt.v.v.Karpecki, áno aj mne predvčerom prišiel list z GP SR. Taktiež môj podnet prijali. Tak uvidíme či to k niečomu bude……
Pekný deň aj keď upršaný
Dobrý deň všetkým.
Chcel by som len oznámiť, že včera som dostal list z GP SR, v ktorom ma informujú, že môj podnet prijali pod č. GÚs 38/12-4.
Dajte vedieť, či sa to rozbieha i u niekoho iného.
Prajem príjemný deň.
Máte pravdu, tiež by bolo dobré, keby sa vyzbierali peniaze ako v ČR. Ale zatiaľ to bude riešiť zväz , pán Janíček , ktorý sa spontánne podujal v čase, keď to bolo ešte v plienkach. Viem, že aj policajti to chcú riešiť. Možno to podnetmi na GP neskončí a neskončí celá záležitosť ani na základe odvolávaní proti rozhodnutiam o znížení výsluhových dôchodkov. GP a aj ÚS majú stanovené, že s čím sa majú zaoberať. GP sa môže zaoberať myslím aj s tým, čo zistí sama. Možno by bolo dobré im tam pribaliť aj odvolania.
Pán Roman, už som sa tu dávnejšie dotazoval na nejaké číslo účtu, kde by som mohol prispieť na právne zastupovanie v tejto veci, no stále tu niekto zverejňuje len mail a tlf. číslo na p. Janíčka. Ja viem, mohol by tu niekto “zavesiť” aj tzv. falošné číslo a pokúsiť sa tak získať bezprácne peniaze. Najlepšie by bolo ak by naše jednotlivé miestne organizácie vyzbierali potrebné čiastky od jednotlivých členov a zaslali ich takto na svoje zväzy, ktoré by ich použili spolu na danú vec. Len akosi viazne “spojenie” a organizácia. Asi sa ľahšie organizuje stretnutie pri varení guľášu ako toto!!!
Ja a zopár ľudí nemalo problém podporiť pána s malou sumou. Určite to urobia aj ďalší kolegovia napriek tomu, že podali odvolania a podávajú sťažnosti na rozdiel od tých, čo sa chcú len zviesť. Veď to všetko robí pre nás !!! Ak bude treba, tak určite pomôžeme. V ČR vyzbierali zvlášť na právne zastupovania a pomoc okolo 1.000.000 CZK. Nemal by byť problém poslať na účet aspoň 1 €, ak nás je tých výsluhových dôchodcov toľko.
Vážení priatelia,
dovoľte,aby som aj ja prispel do diskusie o spôsobe “boja” s aroganciou moci,ktorá nedodržiava základný dokument tejto republiky a to Ústavu SR. Podľa môjho názoru by sme sa mali obrátiť skutočne na Ústavný súd SR.Keď som si preštudoval “Sprievodcu pri podávaní šťažnosti Ústavnému súdu SR” /je to na webe/, tak tam sa hovorí o tom kto je oprávnený podať sťažnosť:”Osobou oprávnenou na podanie sťažnosti je fyzická osoba alebo právnická osoba,ktorá tvrdí,že boli porušené jej základné práva…..” Myslím, že tým je povedané všetko.Naše práva boli porušené, retroaktívnym konaním, ktoré Ústava SR nepripúšťa.Z toho ale pre nás vyplýva asi toto:
- Sťažovateľ musí byť v konaní pred Ústavným súdom oblikátne /povinne/ zastúpený advokátom
- Sťažnosť musí mať náležitosti, zrejmé z §20 a §50 zákona o Ústavnom súde
- Sťažnosť musí byť písomná a musí ju podpísať sťažovateľ/sťažovatelia/,alebo jeho /ich/ právny zástupca
- Sťažnosť možno podať v lehote dvoch mesiacov od právoplatnosti rozhodnutia,oznámenia opatrenia alebo upovedomenia o inom zásahu.Táto lehota sa pri opatrení alebo inom zásahu počíta odo dňa ,keď sa sťažovateľ mohol o opatrení alebo inom zásahu dozvedieť.
Priatelia,
ospravedlňujem sa za trochu citácie.Nemám právne vzdelanie,ale tu treba hľadať spôsob ako proti protiústavnosti bojovať ústavnou cestou.Prvý termín ktorý je známy, je vydanie novelizácie Zákona 580/2004 Z.z.o zdravotnom poistení, kde bolo pozastavenie valorizácie vpašované.Vyšiel v Zbierke zákonov 1.7.2012.Navrhujem pripojiť sa k p.Janíčkovy.Akou formou, nech upresní na tejto stránke.
Ing.Bernard Adamus, Tvrdošín
e-mail: beno.adamus@gmail.com
Mob.0907659680
Som členom ZVSR a podporujem vo svojom jednaní ÚRZV. Informácie o krokoch ÚRZV SR
z 19.júla 2012 (deväť bodov)vidím ako racionálne, vecné a smerujúce k obhajobe našich záujmov. Týka sa to aj bodu 6) ! Každý sa môže slobodne rozhodnúť k čomu sa prikloní. Dôležité je, aby sme dosiahli náš spoločný cieľ, ktorý pri obhajobe našich sociálnych práv sledujeme.
Ja prispejem aj bez občiannského ! Potrebujem vedieť nejakú sumu a opýtam sa aj bývalých kolegov, či nedajú, nepošlú na účet nejakú sumu ?!
Imrich Kisel a ostatným,
v súvislosti s mojimi a našimi aktivitami som neuvažoval a neuvažujem v intenciách, že by chcel niekto zmariť akýmkoľvek legálnym alebo nelegálnym spôsobom naše podanie na ústavný súd. A dúcham, že sme sa tam za tých takmer 23 rokov nedopracovali, že budeme postihovaní a prenasledovaní neviem kým za náš zákonný postup, ktorý sme zvolili na ochranu svojich ústavných práv. V tomto našom prípade si štát – NR SR predsa musí byť minimálne na 100% istá, že jej postup s našimi výsluhovými dôchodkami je zákonný. Ak by dopredu vedeli, že išli za hranu zákonnosti – ústavnosti a aj tak to spravili, až potom by to bolo minimálne smutné a na zváženie čo z pohľadu zákonných možností ďalej ? Zároveň som Vás chcel informovať, že som sa v tejto našej spoločnej veci podieľal na podaní na Kanceláriu prezidenta republiky, kde sme poslali žiadosť o informácie v zmysle zákona o slobodnom prístupe k informáciám. Bol som informovaný, že odpoveď z kancelárie prezidenta už došla a vzhľadom k skutočnostiam z nej vyplývajúcich by som rád v priebehu budúceho týždňa Vás všetkých s jej obsahom oboznámil. Skúsim to zoskenovať a zavesiť na tento web, alebo pošlem kópiu na Zväz vojakov SR a asociáciu policajtov vo výslužbe.
p.s. Inak s mojou osobou nemusíte skúšať žiadne konšpiračné teórie…
S pozdravom Šefan Kin, pplk. v.v.
Pre Štefana a ostatných “neveriacich”
Skúsme sa pozrieť na rubovú stranu karty. Čo ak práve Vy ste tie tiché “očká a ušká”? Čo ak Vy chcete prekaziť podanie? Nemyslím si to, ale …? Pán Janíček, Urbanský sú moji bývalí kolegovia. Na fóre máme príspevky pod celým menom (pre Vás ako policajta nemal by byť problém si to preveriť), pretože to, za čo tu bojujeme je naše legitímne právo a nemáme dôvod vystupovať anonymne ani kvôli “očkám a uškám”. Pripájam sa k výzve Eda – buďme jednotní a každý osobne oslovme svojich kolegov, aby sa pripojili k podaniu! Ukážme všetkým, že sme príslušníkmi silových rezortov!
Len pre zopakovanie: j.juraj@post.sk, t.č. 0948103747
Vážení páni bývalí kolegovia a teraz spolu okradnutí. Viem, čo je profesionálna deformácia, či už vojenská, alebo policajná, hasičská. Kto je čestný človek nemusí sa obávať, že niekto druhý vidí jeho OP. Najhoršie, čo v súčasnej chvíli môže byť je názorová nejednotnosť a akékoľvek spochybňovanie snáh a obrovskej práca ďura Janíčka, je to voda na mlyn naším neprajníkom, každý máme svoj názor a ja si vážim každého názor, no niekedy treba byť v záujme dobrej veci diplomatom a svoj názor si nechať pre seba. Nespochybňujeme akýmkoľvek spôsobom snahy jedného z nás a nenabúravajme našú jednotu, ktorá sa ešte iba tvorí. Nepochopili ste, že tento server sledujú spravodajské zložky a podávajú rezortným ministrom reporty, čo sa deje. PROSÍM BUĎME JEDNOTNÍ a buďme ohľaduplní voči pánovi Janíčkovi, veď niečo také robí po prvý krát a keď sa rúbe les lietajú triesky. &Čas je proti nám a naše stavovské organizácie sa ešte jednoznačne nevyjadrili čo budú a čo chcú robiť, tak podporujme snahy jednotlivca. Každá roztrieštenosť je vodou na mlyn, pre tých ktorí idú proti nám a verte mi, že to nie sú len politici ale aj ľudia, ktorí nám to málo závidia. Držme spolu. Ukončím to výstižným heslom: VERNÍ SEBE SVORNE NAPRED.
Štefan: 19.7.2012 o 12:12 a feron: 19.7.2012 o 12:39
Pani ved Vy vlastne ani nemusite posielat kopie OP… Staci ked to podporite financne… Ale to sa dohodnite priamo s p. Janickom.
Prajem všetkým,
dobrý deň. Som jeden z Vás a nevychádzam z údivu aké istoty pripravila pre nás výsluhových dôchodcov súčasná vláda. Mám toho na srdci veľa, rešpektujem však výzvu správať sa a vyjadrovať slušne.
Prosím zriaďte učet v niektorej z bankoých inštitucií aby sme mohli podporiť finančnými príspevkami úsilie nepodľahnúť arogantnej moci a brániť sa tak ústavnou cestou. Nikdy v živote som neprispieval na všelijaké pochybné projekty ale tentoraz by som to urobil rád.
Štefan z Prešova
Vážený pán Stano, 19.7.2012 o 12:58 . To, že odmietam posielať fotokópiu môjho občianskeho preukazu,napriek tomu, že verím p.Janíčkovi, ktorému iste ide o dobrú vec, nepokladám za hlúposť,ani ponižovanie.Verte, že ani ja, ani moji priatelia “nespíme”a preto Váš úsudok, že pre dobro veci NIKTO NEKONÁ, je pomýlené ! Prajem Vám veľa zdravička a trvalú výsluhovú “solventnosť”!
Štefan: 19.7.2012 o 12:12 a feron: 19.7.2012 o 12:39
Pokial sa Vam nepaci cinnost p. Janicka, tak kontaktujte UR ZVS a zaujimajte sa cez nich o podporu a nesnazte sa ponizovat cloveka, ktory ako jediny prejavil zaujem a aj tvrdo na nom robi aby bola podana zaloba na US. Komentovat a hluposti tu pisat vie kazdy ale urobit nieco realne pre dobro veci NIKTO!
Súhlasím s pánom Štefanom, 19.7.2012 o 12:12, mal som a mám rovnaké pocity a chcel by som sa pripojiť k jeho navrhovanej “ceste”. Ďakujem pán Štefan za otvorený a podnetný názor na vec.
Ja osobne poznám postup akým spôsobom môže fyzická osoba docieliť to, že ho bude v určitom spore pred štátnymi orgánmi zastupovať právnicka kancelária. Preto mňa osobne odradilo ísť cestou p. Janíčka keď žiadal záujemcov, aby mu poslali oskenovanú kópiu svojho občianskeho preukazu, čo som mu aj e-mailom písal. Neznášam keď moje identifikačné údaje tobôž ešte kópia občianskeho preukazu budú putovať v rukách kohokoľvek. Preto som p. Janíčka telefonicky a e-mailom požiadal, aby mi na e-mail zaslal adresu a kontakt na advokátsku kanceláriu, ktorá spracováva hromadný podnet na Ústavný súd SR v našej veci – vo veci pozastavenia valorizácie našich výsluhových dôchodkov s tým, že sa s touto advokátskou kanceláriou skontaktujem a pripojím sa k podaniu oficiálne notársky overeným splnomocnením k určitému právnemu úkonu. Do dnešného dňa som zatiaľ od p. Janíčka kontakt na advokátsku kanceláriu ktorá je v tejto veci zainteresovaná nedostal. Tak čakám, rád by som sa k spoločnému podaniu pripojil, ale tak ako má byť a nie posielaním kópie môjho dokladu kto vie kde. Pritom nechcem v žiadnom prípade p. Janíčka uraziť a pokiaľ je jeho snaha pomôcť úprimná, tak je mu v každom prípade potrebné poďakovať. Iba tá profesionálna policajná deformácia … mi nedá postupovať inak.
S pozdravom
Štefan
Súhlasím s tým, že samému sa bojuje ťažko, preto som kontaktoval p. Janíčka a pripojil sa k hromadnej žalobe na US. Okrem toho zbieram podpisy na petíciu a oslovujem bývalých kolegov a vyzývam ich aby sa tiež pripojili k boju za dobrú vec.
Bol som policajt. Teraz som členom APVV, dal som popodpisovať Petíciu APVV svojim blízkym, odoslal som Sťažnosť na nevalorizáciu môjho výsluhového dôchodku OZS SRLZ MV SR, odoslal som Podnet GP na preverenie zákonnosti postupu porušovania zákonnosti a diskriminácie výsluhových dôchodkov. Kontaktoval som p. J. Janíčka, aby som sa pripojil k hromadnej žalobe na ÚS. Je potrebné, aby nás bolo čo najviac a tak si znížime navzájom náklady. Veď keby cca 33.000 výsluhových dôchodcov dalo mesačne 1 euro na právne služby, tak to je mesačne cca 1.000.000 Sk. To by sa právnické firmy (aj z Bruselu) predbiehali, ktorá nás bude zastupovať! Petíciu, Sťažnosť, Podanie aj kontakt na p. J. Janíčka som poskytol bývalým kolegom, aby sa tiež pripojili, s prosbou, aby oslovili ďalších. Týmto ĎAKUJEM p. J. Janíčkovi, za jeho úsilie, čas, trpezlivosť, rozhodnosť a bojovnosť, ktorú prejavil. Prejavme mu podporu, ktorú potrebuje. Osamotená aktivita je veľmi únavná. PS: Silnejšieho neprebiješ, ale skúsiť to musíš!
Prisla uz niekomu odpoved na svoju staznost adresovanu ohladne “nevalorizovania” vysl. dochodkov? Ja som zaslal podnet prezidentovi dňa 21.6.2012 a aj podnet JUDr. Trnkovi na gener. prokuraturu dňa 11.7.2012 a zatial ziadna odpoved… Mali by do 30 dni zaslat odpoved-reakciu?
Boj s veternými mlynmi. Oni veľmi dobre vedia, že spôsob zamedzenia valorizácie výsluhových dôchodkov je protiústavný. Ale účel dosiahli a teraz majú, ak majú tak aj viac, najmenej 6 mesiacov na uvedenie daného stavu do súladu s ústavou.
Absolútne súhlasím s názorom p. Luboša(15.7.2012 o 12:52). Veľká časť výsluhových dôchodcov doteraz ani netuší alebo netušila o existencii ZVSR,tobôž o jeho aktivitách, pretože si navzájom nechýbali. Niektorí sa o nevalorizácii dôchodkov dozvedajú až v týchto dňoch pri pohľade na svoj účet. Rozhodnutie o valorizácii z VUSZ im totiž chodilo (tak ako mne) až niekedy v polovici júla. Myslím si, že zvýšenú aktivitu pri osobnom oslovovaní týchto ľudí by mali prejaviť členovia jednotlivých klubov ZVSR.
Pre pána Petra (hasič v.v.)15.7.2012 o 20:39 ! Za ZVSR, klub Nitra – Zobor vítam Váš
príspevok na webe ZVSR. Prosím kontaktujte sa s klubom nášho Zväzu, ku ktorému máte
vzhľadom k bydlisku, najbližšie – viď rubrika ÚSTREDNÁ RADA (vľavo hore na úvodnej
stránke webu, za ktorou nasleduje zoznam klubov a kontaktov!)My sme klub Nitra-Zobor
a týmto prosím Vašich kolegov, bývalých aj terajších v teritóriu Nitra, kontaktujte sa na nás,respektíve na mňa, ferochuda@slovanet.sk ! Spoločne sa dohodneme na ďalšom postupe.
Vážení kolegovia, obávam sa, že názory typu čím viac podaní na Ústavný súd, tým lepšie, sú cestou do pekla. Zdravý rozum aj naši predkovia tvrdia : “viac hláv viac rozumu” ale zároveň aj “v jednote je sila”. Ak nebude mať iniciatíva pána J.Janíčka dostatočnú finančnú podporu (odôvodňovanú tým, že však budú aj iné podania, ktoré nás nebudú stáť nič), tak sa jednoducho neuskutoční, pretože 30 ľudí nemôže niesť náklady na súdne konania v záujme 30 tisícov. Pre osvieženie predstavivosti – ak sa zmierime s tým, že tohtoročnú valorizáciu oželieme,tak chcem upozorniť že priemerne to bude každého policajta v.v. stáť za 10 rokov cca 2300€ a vyslúžilých vojakov takmer 3000€ na hlavu. Len kvôli tomu, že dnes ušetríme pár drobných.