- Prehlásenie ÚR ZVSR k valorizácii
Názor ÚR Zväzu vojakov SR k takémuto spôsobu zasahovania do sociálnych istôt vyslúžilých vojakov je jednoznačne negatívny. V čase vyplácania tzv. zlatých padákov, uhrádzania faktúr za nefunkčné informačné systémy na DÚ, obrovských daňových únikov, ako aj hospodárskych deliktov a korupčných afér, je nekorektné siahať na sociálne istoty tých, ktorí si svoje záväzky voči štátu splnili a teraz majú užívať to, čo im právom patrí.
Predsedníctvo ÚR ZVSR v predmetnej veci rokovala s Klubom generálov a Asociáciou policajtov vo výslužbe, dohodli sme si spoločný postup proti uvedeným novelám v zákone 328/2002 Z.z.
ÚR ZVSR, v mene členov Zväzu vojakov SR, sa jednoznačne postavila proti prerokovávania nepriamej novelizácie zák. č. 328/2002 Z. z. na nadchádzajúcej schôdzi NR SR, pretože:
1) Ide o nesystémové riešenie daného problému. Jedná sa už o druhú novelu zákona 328, ktorá nepriamou cestou iného zákona, bez garanta – Ministerstva vnútra SR, ako i rezortných ministrov, ktorých sa tento zákon týka (Ministerstvo obrany, Ministerstvo spravodlivosti, Ministerstvo financií, Národný bezpečnostný úrad a SIS) sa v NR SR ide prerokovávať. Je to v priamom rozpore s rokovacím poriadkom NR SR, novela zákona nepredchádza riadnym pripomienkovým konaním. Vláda sa zaviazala, že nebude takýmto spôsobom riešiť sociálne zabezpečenie občanov. Na viac je tak znižovaná vážnosť bezpečnostných zložiek u poslancov NR SR a ich diskreditácia vo verejnosti.
2) Návrh je diskriminačný, zavádza nerovnaké zaobchádzanie k určitej skupine dôchodcov. Sú zavedené rovnaké pravidlá valorizácie dôchodkov s civilnými dôchodcami. Valorizácia výsluhových dôchodkov podľa Zákona č. 328/2002 Z.z. sa neodvodzuje od platu profesionálnych vojakov, ale od rastu miezd v NH a inflácie za uplynulý rok. Prečo teda sa zavádza akási podmienka rastu platu príslušníkov bez zložiek – je to od veci.
3) Vychádzajúc z doterajšieho ako aj minulého stavu právnej úpravy valorizácie dôchodkov je zrejmé, že neodpovedá inflácii našej peňažnej meny. Tá bude pokračovať ďalej a je v nedohľadne pokiaľ sa zastaví alebo zmierni. Infláciu pokladáme za rozhodujúci faktor pri úprave výsluhových dôchodkov, a to aj napriek tomu, že nepodceňujeme ďalšie úpravy berúce do úvahy platy slúžiacich vojakov. Pre nás rozhodujúce je to, ako budeme žiť z výsluhového dôchodku v neustálej inflácii. Doterajšie právne úpravy výsluhových dôchodkov špekulantským spôsobom (pomerne komplikovanou právnou úpravou obyčajným ľuďom ťažko zrozumiteľnou) sa snažili riešiť problém inflácie vo vzťahu k naším dôchodkom. Niet pochýb o tom, že sa vždy skončili v náš neprospech. Valorizácia našich dôchodkov by mala vychádzať z inflácie EURA, ktoré je oficiálne uvádzané v dokumentoch EÚ.
4) Rovnako vyjadrujeme nespokojnosť s predpokladaným zdaňovaním výsluhových dôchodkov a požadujeme zmenu v odvádzaní príspevkov od pracujúcich poberateľov vojenských dôchodkov zo Sociálnej poisťovne na účet Vojenského úradu sociálneho zabezpečenia, nakoľko ten nám vypláca dôchodky.
Žiadame aj touto cestou predsedu vlády SR, ministra obrany SR, predsedu Výboru pre obranu a bezpečnosť NR SR a poslancov, aby sa váhou svojej autority zasadili, aby nesystémové riešenia v otázkach týkajúcich sa rezortov bezpečnosti a obrany SR, teraz ani v budúcnosti neboli použité.
Prezident ÚR ZVSR
Ing. Michal Bohunický
!!!POZOR NOVÉ – Petícia 2012 za sociálne istoty vojakov policajtov a hasičov (formát pdf)!!!
!!!POZOR NOVÉ – Petícia 2012 za sociálne istoty vojakov policajtov a hasičov (formát doc)!!!
http://www.topky.sk/cl/10/1327770/Ucitelia-vyhlasili-ostry-strajk–Vsetky-skoly-budu-zatvorene-do-odvolania-
Pavol Bada BA: 14.10.2012 o 17:19
“Trochu bez povšimnutia a bez komentárov prešiel článok na Doko blog, ktorý veľmi dobre vystihuje situáciu o súčasnom stave.”
…….Palko, verím že nezostal, môj tam určite je – tu ho prikladám a našiel by som tam aj iných prispievateľov na tento web, ale je dobre si takéto články pripomínať, aby sme nezaspali a stále si pripomínali, o čo tu vlastne ide….
“”SÚHLAS
so všetkým čo je napísané – teda okrem toho, že Fico vyhráva. Vďaka svojim ministrom (financií aj silových rezortov) vlastne už prehral – aj so stranou – na celej čiare…..môj hlas za prezidenta nedostane a budem presviedčať celú rodinu aby ho nevolila…tak ako som ich presviedčal že majú voliť Smer….už som sa za to ospravedlnil…..”"
…takže – nezabúdajme – aj na základe toho, čo bolo dnes v TV zprávach – pol miliardy úplatkov na štátnych zákazkách…a po nás chcú dotovať (minimálne 10%) aj toto svinstvo??? Ale zasa kvitujem to, že o čom sa potichu hovorilo dávno, dnes dali na známosť verejne….
Kto pozeral tento týždeň TA3, tak si mohol pozrieť vystúpenie premiéra s ministrom spravodlivosti. Informovali verejnosť, že zriadia novú skupinku, aby návrhy právnych noriem boli v súlade s podmienkami kladenými na právne predpisy. Terajšie legislatívne skupinky si asi nerobia poriadne svoju prác, alebo sú zavalené prácou. Táto nová skupinka bude posudzovať aj legislatívny proces a súlad predpisov vytváraných ministerstvami. Taktiež má zabrániť tomu, aby niekto nepodával návrhy len preto, aby nejaký podal.
Taktiež si idú posvietiť na sudcov, lebo majú informácie o ich nestrannosti. Len , aby to neboli informácie od zlodeja, ktorý kričí , aby chytili zlodeja.
No uvidíme, že ako sa to nás dotkne.
Trochu bez povšimnutia a bez komentárov prešiel článok na Doko blog, ktorý veľmi dobre vystihuje situáciu o súčasnom stave. Pre občasných návštevníkov nášho portálu pripomínam že na Doko blog sa dostanú kliknutím v pravom stĺpci tohto portálu.
Dovolil som si tento hodnotný článok preniesť sem, na náš web.
Emeritní vojaci vs. Smer-SD, na celej čiare vyhráva Fico
02.10.2012 18:49
...Kto bude ďalší v rade, s kým sa Smer-SD pohrá ako mačka s myšou? …
V piatok, 28.9.2012 predseda vlády a minister financií, teatrálne verejnosti na tlačovej konferencii oznámili, že výsluhové dôchodky bývalých príslušníkov silových rezortov nebudú zdaňované, ale pod podmienkou, že minister vnútra a minister obrany najneskoršie v novembri 2012 predložia zásadné systémové zmeny sociálneho zabezpečenia príslušníkov silových rezortov. Myslí sa to asi tak, že preorú terajší zákon č.328/2002 Z.z. o sociálnom zabezpečení policajtov a vojakov.
Podľa web stránky Zväzu vojakov SR sa dá odhadnúť, že samotní poberatelia týchto výsluhových dôchodkov to síce zaregistrovali, ale akosi sa neradujú, lebo vlastne nevedia, či vyhrali oni, alebo vláda Smeru-SD, ktorú mnohí z nich, na odporúčanie svojho zväzu, nie tak dávno volili… . No jedno je úplne isté a to bez toho, aby som oslovil agentúry, ktoré vykonávajú prieskum názorov u verejnosti. A to fakt, že v tomto boji vysoko vyhráva predseda vlády R. Fico, nádejný to kandidát, na miesto prezidenta SR.
Prečo?
1. Ak by bol ministrovi financií prešiel vo vláde návrh na zdanenie výsluhových dôchodkov 19% , R. Fico by určite zabodoval u všetkých neprajníkov, ktorí majú – neviem vlastne prečo – v žalúdku výsluhové dôchodky, ktoré len tak na okraj, nikto z vyslúžilcov nikomu neukradol, ale ich všetci poberatelia dostali podľa stále platného zákona. Čiže boli by to isté hlasy pri priamej voľbe prezidenta.
2. Dnes síce ministrovi financií návrh so zdanením nevyšiel, ale R. Fico znova boduje, tento krát u tých, ktorým zdanenie výsluhových dôchodkov zastavil. Čiže zasa isté hlasy pri priamej voľbe prezidenta.
Že je to rafinovaná hra?
A ako to malo byť, aby nevyhrával nikto?
Podľa mňa, takýto návrh, keď sa siaha na už priznané dávky výsluhové zabezpečenia emeritným vojakom, sa vôbec vo vláde nemal objaviť. To preto, lebo je od samého počiatku protiústavný a v rozpore aj s našim právnym poriadkom. V pripomienkovom konaní k novele zákona o daní z príjmov, to okrem iných významných inštitúcií veľmi jasne napísala napr. aj Generálna prokuratúra SR. Citujem: …”Preto má uvedené ustanovenie voči poberateľom výsluhových dôchodkov diskriminačný charakter, lebo nerešpektuje Čl. 12 Ústavy Slovenskej republiky a ani zákon č. 365/2004 Z. z. o rovnakom zaobchádzaní v niektorých oblastiach a o ochrane pred diskrimináciou v znení neskorších predpisov, podľa ktorého je každý povinný dodržiavať zásadu rovnakého zaobchádzania i v oblasti sociálneho zabezpečenia.”…
Hoci pravdu povediac, mi v tomto prípade akosi nereže stanovisko legislatívnej rady vlády, ktorá pozostáva zo 16 právnikov, v čele s ministrom spravodlivosti, a tí v tomto zdaňovaní výsluhových dôchodkov, žiadne pochybenie vraj nezistili a vláde tak jednoznačne odporučili predmetnú novelu zákona o dani z príjmu schváliť.
No v inej veci, už minister spravodlivosti taký neznalý práva nebol, a to vtedy keď pri predkladaní zákona o advokácii nezabudol oznámiť, že všetky zmeny, s ktorými táto novela počíta, sa budú jednoznačne týkať iba tých právnikov, ktorí sa o advokátske remeslo budú uchádzať až po nadobudnutí účinnosti novely tohto zákona. Inak povedané, tu pán minister vie, čo je retroaktivita, ale pri zdanení výsluhových dôchodkov si na retroaktivitu akosi ani nespomenul.
Čiže, mne to vychádza asi tak, že tieto návrhy boli a ešte stále sú, akousi špinavou politickou hrou v ktorej smie víťaziť iba šéf Smeru-SD, no pri ktorej absentuje nielen zdravý rozum, ale aj právo si v tomto prípade zrejme vybralo svoje náhradné voľno. Preto je namieste otázka, Kto bude ďalší v rade, s kým sa Smer-SD pohrá ako mačka s myšou? Podľa mňa odpoveď je jasná. Budeme to len my, radoví občania tejto republiky.
Autor: doko
RE. Juraj H 10:22
1.Už nespočetnekrát boli komentátori tejto web.stránky,že ak chcú prispievať svojími komentármi upozornení na fakt,že je potrebné uviesť priezvisko a meno,ináč bude komentár zaradený ako nevyžiadaný spam a samozrejme zmazaný,podobne ako jednovetné komentáre nevedúce k ničomu.
2.Založeniu hocakej strany určite ZV-SR nebude brániť,na jej zrod si ale zvoľte vlastnú web.stránku.
3.Politické strany majú celkom iné poslanie ako spoločenské organizácie a samozrejme,stanovy,program ciele,vízie atď.
Igor Krahula:
13.10.2012 o 23:27
Ja keď som toto navrhol na tejto stránke už v júni (keď sme tu riešili valorizáciu) tak ma skoro, iba za môj názor “zniesli zo sveta”. No ale príde čas, keď skôr či neskôr sa asi budeme touto otázkou vážne zaoberať.
Pán Krahula so všetkou úctou – buďte tak láskavý a nezaťahujte ZV-SR do Vašich utopistických vízií o založení akejsi strany,ktorej už len vznik je odsúdený na
zánik. Zoberte si zákony do rúk čo vlastne politická strana je, na čo slúži, čo sa od nej očakáva,aké má šance,ambície,víziu,podporu atď,atď. Dám Vám radu- u nás
v Košiciach na Pereši žije jedna pani a ona Vám možno podrobne vysvetlí čo to obnáša.
Toto je stránka Zväzu vojakov Slovenskej republiky, ktorý má svoje stanovy, pravidlá atď. Je to spoločenská organizácia – stanovy si môžete prečítať.
Re: Pavol Bada z BA
Podľa mojich zistení,..resp…dotazu u pána Gluškova z APVV som zistil , že bolo zo strany APVV
získaných presne 3968 oddpisov…je to uvedené na stránke APVV v knihe návštev. Napadla ma totiž jedna kacírska myšlienka..Neviem kto bude za a kto proti…netrúfam si to odhadnúť, ale pohnem sa k meritu veci…
Vedieme tu boj za naše práva VD, t,j za všetkých, ale i tých nevedomých, ktorí ešte slúžia , a ktorí podpísali aj výzvu.p.Litvu, pričom dostatočne nevedeli o čo ide.
Náš právny poriadok, resp. naše zákony umožňujú vznik strany po získaní 10.000 podpisov. Prečo potom nezaložiť stranu širokého spektra , ktorá by zastrešila všetkých VD, aj jej sympzitantov. V prepočte…ak je na stranu treba 10.000 podpisov, čo by sme iste hravo zvládli, počítajme, že ku každému hlasu jednotlivca približne 4 príslušníkov rodiny…V prípade kandidátky do volieb, by nás bolo omnoho viac a každý hlas sa počíta.. I v prípade nezvolenie do NR SR, by za hlasy od štátu pripadli peniažky do kasy strany, z ktorej by to bolo potom finacované..Myslím jej činnosť. Ako na tejto stránke vidím, je tu skutočne veľa fundovaných odborníkov z oblasti práva, a hlavne legislatívy a ľudí, ktorí sa skutočne rozumejú veci a ktorým sa podarilo odhaliť i nepatrné chytáky zo stran MO,MV a MF v návrhoch zákonov, a ktorí dokázali zburcovať masu ľudí a vytrhnúť ich z nečinnosti a aktivizovať sa na tejto stránke.
Ďaľší dôvod v založení strany vidím v tom, že sa o nás začnú konečne zaujímať médiá…dnes sme v pozícii odstrkovaných a nezaujímavých, pričom ostaní ľudia sú médiami dezinformovaní a kŕmení nesprávnymi informáciami,čo by si iste zaslúžilo poopraviť.
Ťažko sa bojuje za práva v pozícii asociácie a zväzu alebo inej organizácie.. Je to prirovnanie ” Psí hlas do neba nedôjde”
Dajme tomu punc vážnosti..Ak by sa mnou navrhovaná strana dostala až do NRSR, ľahšie sa bojuje v tzv. ohni…ako mimo neho…Možno môj názor neosloví každého..ale myslím..a moje presvedčenie je, že je správny…Skúste sa zamyslieť nad mojimi slovami, možno v nich nájdete aj kus logiky.
P.S….nikto nikdy nepočul o strane Obyčajní ľudia.. SAS……a do NRSR sa dostali…..správny program, propagácia, všímavosť médií je cesta k zviditeľnosti…dodnes nás nechcú nikde…a v TA3 dajú radšej človeka, ktorý odpovedá naučené otázky./Viď posledná relácia o VD/..
Skúsme osloviť zahraničné médiá….iste by sme boli pre nich zaujímavé sústo….ak by verejne poukázali na porušovanie ústavy SR vv SR.
Budem rád, ak vás tento príspevok zaujme…Všetky pripomienky pre aj proti prijímam.
Široká diskusia k tomuto príspevku je vítaná.
RE:Igor Krahula -2O:27
Pán Krahula ste akosi chtivý po údajoch z petície o nevalorizácií v r.2012.Podobnú
otázku ste položili dňa 5.10.2012 o 22:05 -”Kto mi už vie povedať konečne ako dopadla petičná akcia?koľko hlasov sa podarilo získať?”- Veľmi podrobne Vám to
vysvetlil p.Pavol BADA a ja ho iba doplním – “136 173″ – plus mínus – Máte lepší
pocit?Tá predchádzajúca otázka bola k článku “Výsledky pripomienok /595″.
Teraz na inej.Veci by ste pomohli viac ak napíšete konkrétne podnety ,nápady a pod.
Hádam ÚR ZV nebude chodiť s “bubnom na zajace”.Čomu to poslúži?To platí samozrejme
aj pre ďalších – všetko chce čas,taktiku a stratégiu.Sme predsa bývalí a slúžiaci
príslušníci ozbrojených síl.
RE: Igor Krahula
Aj ja sa pýtam: – a načo Vám to bude Igor?
Cieľom zberu podpisov na petičné hárky bola aktivizácia členskej základne ZVSR a zistenie možnej podpory zo strany nečlenov – poberateľov výsluhových dôchodkov. Takto to bolo dohodnuté spoločne s APVV.
Cieľ sa zatial darí plniť.
Dôkazom toho je, že predstavitelia zložiek MO a MV SR, ako aj ďalší si uvedomili silu, ktorú ZVSR, APVV ako aj poberatelia VD predstavujú ak sa spoja za určitým cieľom. To sa podarilo.
Ukázalo sa to aj pri pripomienkovaní zákonov 595 a 328 Z.z.
Podpisov na petičných hárkoch je v súčasnosti dosť nato, aby sme v prípade potreby obstáli pred ÚS ako i pri predkladaní podnetov rezortným ministrom.
Boj o naše práva nekončí, ak to bude potrebné PETÍCIA môže kedykoľvek pokračovať. Nevyčerpali sme zatial ani na 30% náš potenciál pokiaľ ide o oslovenie poberateľov, bola to akási “predohra” pre prípad potreby.
Preto i naďalej je nutné pracovať na spoločnej veci, mnohí poberatelia zatial nezaregistrovali skutočnosti okolo seba. I ja osobne by som si radšej užíval dôchodok ako sa zaoberal písaním týchto riadkov, alebo sa zapojoval do zápasu o moje peniaze s vládnou mašinériou.
Takže počet plus/mínus nič nikomu nenapovie a senzácie naháňať ÚR odmieta.
Chcem sa opýtať……Vie mi niekto povedať koľko podpisov sa podarilo získať v petičnej akcii?
Stále nechápem jednu vec čo stále vymýšľajú naši tzv.zákonodarci v súvislosti s VD otázku otázku socialneho zabezpečenia vyriešila už dávno v minulosti Mária Terézia nakoľko pochopila zložitosť plnenia úloh v ozbrojených zložkách.Vo všetkých armádach NATO je riešený socialny systém zabezpečenia osobitne od civilného systému len na slovensku musíme vymýšľať nevymysliteľné.Niekde v predošlých článkoch som čítal že sa jedná o 3% ľudí v dôchodkovom zabezpečení ja si myslím že VD ktorí naplnili podstatu dôchodkového zabezpečenia t.j.55rokov viac je ďaleko menej,veľká väčšina nenapĺňa deklarované vyhlásenie predsedu vlády že sa nebude siahať na príjem nižší ako je neviem presne ale asi 1700 Eu.Stále nechápem prečo ja vo veku 66rokov a osdslúžení necelých 35 rokovmám odvádzať štátu nejakú daň veď je to scestné a amorálne toto sa môže udiať len u nás kde vládne skupina šialencov ktorí vedú tento štát do záhuby.
Z MF SR
57. Bolo by znesiteľné zaviesť minimálnu sumu, ktorá by nepodliehala prípadnej dani alebo spätného odvodu ?
Ministerstvo financií SR predložilo na rokovanie Národnej rady SR návrh novely zákona č. 595/2003 Z.z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov, ktorý ustanovenie o zdaňovaní výsluhových dôchodkov neobsahuje.
Vami navrhované opatrenie (ustanoviť minimálnu sumu, ktorá by nepodliehala dani z príjmov alebo stabilizačnému odvodu), resp. ďalší postup v oblasti výsluhových dôchodkov sa bude odvíjať od rozhodnutia jednotlivých rezortov, v ktorých pôsobnosti je riešenie uvedenej problematiky.
62. Prečo štát mení zo dňa na deň systém, ktorý bol spustený podľa pôvodnej dôvodovej správy ako systém, ktorý má byť dotovaný zo štátneho rozpočtu ?
Výsluhové zabezpečenie silových rezortov pokrýva zhruba 3% občanov poberajúcich dôchodkovú dávku. Ide teda o pomerne malý uzatvorený dôchodkový systém, čo môže viesť k názoru, že na rozdiel od Sociálnej poisťovne nie je nutné analyzovať jeho dlhodobú udržateľnosť. Aj keď počet prispievateľov priamo nezávisí od vývoja demografie, predlžujúca sa dĺžka života bude v budúcnosti ovplyvňovať dobu poberania, počty výsluhových dôchodcov, a teda prinesie dodatočnú finančnú záťaž. Navyše až doteraz nebolo jasné ani to, či samotné nastavenie systému (služobné doby, veky odchodu do dôchodku, miery náhrady, valorizácia) nebude aj v prípade nezmenenej demografie v budúcnosti viesť k nárastu výdavkov na výsluhové dôchodky a na potrebu zvýšeného dotovania tohto systému z daní. V takom prípade je na spoločenskú diskusiu aj otázka spravodlivosti a legitímnosti zvýhodneného nastavenia výsluhového zabezpečenia na účet ostatných daňovníkov.
Analýza MFSR potvrdila, že z pohľadu bilancie príjmov a výdavkov možno do budúcna očakávať prehlbujúce sa deficitné hospodárenie a systém bude trvalé deficitný vzhľadom na jeho aktuálne neférovo štedré nastavenie (človek zo systému na výsluhových dôchodkoch vyberie výrazne viac ako do neho počas kariéry zaplatil). Jednoznačne preto možno hovoriť o neudržateľnosti tohto dôchodkového systému a potrebe výrazného zvyšovania nárokov na dotáciu z daňových príjmov v budúcnosti. Pre zabezpečenie dlhodobej udržateľnosti systému je preto nevyhnutné pristúpiť k jeho úpravám.
66. Podľa akých prepočtov, ktorých imštitúcií, bolo zistené, že unáhlenými krokmi bude vyťažovaný, nekorigovaný, neprehodnocovaný systém zachránený cez 10 % odvod alebo štátny rozpočet cez 19 % daň ?
MF SR nemá vedomosť o existencii takýchto kvantifikácií.
Podľa posledných správ,ktoré mám zo včerajška od riaditeľa odboru sociálneho
zabezpečenia Min.vnútra je spracovanie pripomienok- hlavne zásadných v konečnej
fáze a možno na budúci týždeň sa dozvieme na webe min. sprav.-www.justice.gov.sk
výsledky pripomienkového konania k novele zák.č.328/2002 Z.z. Ako bude
upravované novela zákona,ktorá potom bude predložená na rokovanie vlády neviem.
Tají sa to,ale možno na budúci týždeň z nich niečo “vydolujem”.
Róbert,
Prepáč, že Ťa tak oslovím, ale starší človek navrhuje tykanie mladšiemu..boli sme už spolu jedenkrát, a z tohto stretnutia si v parlamente vyrobil pre mňa, vtedy obyčajného policajta problém…na to sa zabudlo, ale teraz robíš problém mne, výsluhovému dôchodcovi, Róbert sú už iba jeden pracovný deň aby je si splnil ultimátum Petra Kažimíra….inak sa bude zdaňovať!!.Dovoľ mi aby som sa nad tým iba pousmial, Ty a vaša vláda už nezdaní nikoho a už nikto sa nebude navážať do výsluhových dôchodcov..už Ti je jasné aj všetkým tam naokolo, že ste prestrelili, a tento národ už má dosť vašich nezmyslov a nápadov. Prečo zrazu ustupujete učiteľom, študentom, a ďaľším v rade, prečo zrazu máte pol miliardy úspor na budúci rok do rezervy..lebo začali hroziť? Máte vôbec reálnu predstavu za aké peniaze sa žije v tomto štáte.. a čo ste si mysleli, že nás výsluhových dôchodcov hodíte ako kosť pre ožobraný národ a všetko vám prejde. Tak dobre zdaňujte , robte odvody a derte výsluhových dôchodcov…ten kto vás zavesí na lampu bude obyčajný človek a vedľa stojaca korytnačka, čo má vás chrániť sa len pousmeje. Vo vašej bohorovnosti sa valíte po dialnici 200 km rýchlosťou, s vedomím čo sa mi môže stať? A čo ak tam nebude človek s radarom ale s 5 kilovým kameňom čo vám hodí do cesty? Sa smejete Klausovi, akú má chabú ochranku a vy si u prezentujete svoju silu a nadľudskosť iným spôsobom..ale čo ak sa nájde iba jeden..jeden človek, volič, sympatizant …?
Už je toho dosť čo ste vymysleli a čo chcete realizovať, choďte sa porozprávať s ľudmi na ulici, buďte pozorní a skúste spraviť aj niečo iné..niečo pre tento národ, ktorému vďačíte že ste tam, kde ste. Inak sa uvidí 17 novembra na akcii “berieme si tento štát naspäť“ koľko výsluhových sa pridá, lebo , ako vieš po štvavých reklamách v médiach samostatná akcia je neúčelná.
PS : V rámci programu ESO ideš rušiť Krajské riaditeľstvá PZ..to sa Ti poďakujú zvolení a vybraní riaditelia a ostatní funkcionári „ takpovediac, že apolitický „ Tak nech sa darí a veľa šťastia a úspechov v gastronomickom podnikaní..MY NIE SME NA ZJEDENIE…ešte Ťa bude dlho bolieť brucho z našich výsluhových dôchodkov
KOSO
Ing. Jozef Šamaj PB:
12.10.2012 o 10:55
V každom prípade onedlho zistíme, že ako pristúpia k “personálnej stabilizácii” a stabilizácii systému.
Robert Krmášek: 11.10.2012 o 20:15 – samozrejme že to nieje to isté, ja som to uviedol ako príklad, takých sa dá uviesť viac….podstata je v tom že je to slušne povedané, že je to somarina…a čo sa týka toho do, či aj po 55 – jasne tam píšem, že ..”ak stále platí rozhodnutie ESLP, tak platí na zdanenie, odvod celoplošne, odvod do 55 rokov, na každý zásah na už priznaný VD”…..
a 17.11. – vláda sa toho určite nebojí, to by muselo byť v inom merítku, než to bude.Len tak na okraj – zistil už niekto organizátorov tohto protestu??? Nikde som nenašiel … sú to Anonymous? Alebo kto???
Ing. Jozef Šamaj PB:
11.10.2012 o 19:22
Ja si myslím, že plat a dôchodok sú dve rôzne veci. Ak by to tak nebolo, tak by výsluhový dôchodok nemal nič spoločného so sociálnym zabezpečením, ale bola by to akási odmena za vykonanú prácu. S platom môže zamestnávateľ manipulovať , ale nie tak jednoducho ako to uvádzate a hlavne nie v štátnej správe. A ešte by som sa chcel opýtať, že ak by mal byť odvod do 55 rokov, tak to je OK podľa ESLP ? Bude to OK, ak sa o 5 rokov posunie hranica na 62 rokov ? Myslím si, že spapáme, čo nám navaria.
Vlkovič: 11.10.2012 o 17:01 – ja to tvrdím od začiatku, ak stále platí rozhodnutie ESLP, tak platí na zdanenie, odvod celoplošne, odvod do 55 rokov, na každý zásah na už priznaný VD… opýtajte sa robotníka, administratívneho pracovníka, poslanca, kohokoľvek kto je nejakým spôsobom zamestnaný – ak zamestnávateľ povie: dostaneš plat, ale z každého ti stiahnem 10% aby si mal na ďalšiu výplatu, čo vám odpovie? Možno nič, iba si potočí prstom okolo sluchy….opýtajte sa starodôchodcu na to isté, čo vám odpovie? Opýtal som sa jedného známeho, má 76 rokov, chcete vedieť čo povedal? Preložím to do slušnej reči – čo ti, šibe? To šibe je ten preklad, pre úplnosť…… takže sále to je len o čase…..dnes som dostal zaujímavý mail o tom, že kto to vlastne riadi túto krízu (Bilderberg)…zaujímavé počítanie, ale trocha dlhé na túto stránku, no určite už ho dostali aj viacerí účastníci tejto diskusie….tak kde je pravda? U tých, čo chcú jednať protiprávne asi nie…..
Ing. Jozef Šamaj PB:
11.10.2012 o 14:51
Ale tento princíp by sa mohol týkať aj Kaliňákovho odvodu. Na jednej strane by vyhoveli požiadavke na pravidelnú valorizáciu a zároveň by si ju celú brali späť ako “stabilizačný” odvod, takzvane vlk by sa nažral a koza zostane celá
Vlkovič: 11.10.2012 o 14:47 – pardón, ale toto je až moc logický úsudok…toto minister financií nepochopí…..veď najskôr nechcel pochopiť ani zásadnú pripomienku GP….
mjr. Ing. Štefan Bukovan:
11.10.2012 o 13:05
Pri dodržaní litery poslednej vety citovaného rozhodnutia by mohli VD zdaniť, ale zároveň by mal štát povinnosť vyplácať VD minimálne v sume, aká bola naposledy priznaná pred účinnosťou zákona, ktorým sa zdanenie uviedlo do praxe. Ináč povedané, zo začiatku daň by bola napr. 19% ale vybraná suma 0€. Samozrejme všetko , o čo by sa VD zvýšil po účinnosti zákona by sa zdanilo, teda celá valorizácia už priznaných a všetky novopriznané VD.
pre Miro z MT
našla som toto na asociácii policajtov v Knihe návštev
http://www.asociaciapolicajtov.sk/index.php?option=com_easybook&Itemid=63
Prajem dobrý deň, dnes je 1.9. 2012 ,zaujímalo by ma od rady ZVSR v akom stave je právne zastupovanie s advokátskou kanceláriou vo veci našej nevalorizácie ( vzhľadom na to , že som tiež prispel 10 € ) . Ďakujem za odpoveď od kompetentných.
článok v pravde:
aj toto treba povedať v deň sviatku ústavy
V Pravde zo dňa 31.8.2012 na strane 8 sú uvedené opatrenia Vlády Slovenskej republiky, ktoré sa majú dotýkať súčasných aj bývalých policajtov na výsluhovom dôchodku. Na strane 2 sa vyjadrujú na adresu ústavy známe slovenské osobnosti. Navrhujú všeličo, ale základný ústavný princíp – právna istota, ktorý je často pošliapavaný, im nič nehovorí ?!
Od nežnej revolúcie tak ako sa menili vlády, menili sa aj zákony ohľadom sociálneho zabezpečenia policajtov / vojakov a ďalších nebudem tu spomínať, ale analogicky to platí aj pre nich /. Sociálne zabezpečenie policajtov nebolo systémové a z dlhodobejšieho hľadiska neudržateľné. Každý rozumne / politici sledovali svoje ciele / uvažujúci človek vedel, že jedného slnečného dňa to všetko krachne a doplatia na to aj policajti, ktorí tento systém nezneužívali. A je to tu. Navrhované opatrenia vcelku majú svoju logiku, ale navrhujú sa aj opatrenia, ktoré sú v demokratickom a právnom štáte neprijateľné. Nemám iné logické vysvetlenie pre také opatrenie len to, že ministerstvo vnútra, aby zabrzdilo prípadný odchod z veľkej časti skúsených policajtov, predkladá opatrenie, ktoré hrubým spôsobom pošliapava ústavné práva. Odborár Litva, čosi protestuje, ale zdanenie výsluhových dôchodkov apriori neodmieta. Pán Litva zastupujete policajtov z celej Slovenskej republiky a nie politikov ! Vám nevadí, že navrhované opatrenie brutálne porušuje ústavné práva ?! Posluhujete politickým záujmom a nechránite záujmy policajtov !
Problémom je stabilizačný odvod ! Platiť ho majú tí, ktorí odišli do dôchodku v júni 2002 a neskôr, pričom platiť sa má do 62 rokov veku. Otázka znie : prečo sa týka policajtov, ktorí odišli do dôchodku od júna 2002, je to absolútne diskriminačné a prečo do 62 rokov veku. Žiadne vysvetlenie som k tomu nečítal.
Nárok na starobný dôchodok podľa doterajšej právnej úpravy je 55 rokov. Pri dosiahnutí tejto hranice veku, môže dokonca služobný orgán policajta aj prepustiť zo služobného pomeru, pokiaľ dobrovoľne neodíde do dôchodku.
Navrhované opatrenie retroaktívne trestá policajta, ktorý sa v danom čase správal podľa práva a veril v zákony Slovenskej republiky, rovnako to neguje legitímne očakávanie adresátov právnej normy z hľadiska navrhovanej právnej úpravy.
Čl.1 prvá veta Ústavy Slovenskej republiky, citujem : Slovenská republika je zvrchovaný, demokraticky a právny štát.
Čl. 2 ods. 2 Ústavy Slovenskej republiky, citujem : Štátne orgány môžu konať iba na základe ústavy, v jej medziach a v rozsahu a spôsobom, ktorý ustanoví zákon.
Čl. 3 Ústavy Slovenskej republiky, citujem : Každý môže konať, čo nie je zákonom zakázané a nikoho nemožno nútiť, aby konal niečo, čo zákon neukladá.
Článok l je vodítkom k výkladu ostatných ustanovení ústavy. Pre našu potrebu treba zdôrazniť princíp právneho štátu. Okrem striktného dodržiavania ústavy a zákonov, princíp právneho štátu znamená aj predvídateľnosť práva. Predvídateľnosť práva znamená, že keď sa v danej chvíli správam podľa práva, nesmie nikto / ani štátny orgán / dodatočne moju právnu situáciu a vieru v právo zneistiť, prípadne zmeniť v môj neprospech. Predsa som sa v danom čase správal tak ako to nariadil sám zákonodarca !
Z čl. 2 ústavy nevyplýva, aby štátny orgán mohol retroaktívne stanoviť pre adresátov práva, nové / nepredvídané / práva alebo povinností.
Keď sa niekto správal v zmysle článku 3 ústavy, prečo by mal byť za svoje správanie sankcionovaný alebo by sa mu mala spôsobiť ujma ?!
V tejto veci sa bude potrebné obrátiť na ESĽP.
Andrej Hrabčák, sobota 1. septembra 2012 00:09
Čítajte viac: http://hrabcak.blog.sme.sk/c/306943/aj-toto-treba-povedat-v-den-sviatku-ustavy.html#ixzz25CL7G4bZ
To Marián MIKLUŠ: 10.7.2012 o 11:52
Ďakujem za Váš príspevok. Konkrétne za pripomenutie nešťastnej udalosti, ktorá sa stala pri obci Hejce. Po nej si zrejme väčšina z nás uvedomila skutočné životné hodnoty, konkrétne v tom mojom sa stala dôležitým medzníkom.
Fakty, ktoré vo svojom príspevku spomínate sú jednoznačné a nepopierateľné.
Široká verejnosť podceňuje význam ozbrojených zložiek a jej príslušníci (súčasní aj bývalí) sa stávajú posmešným terčom. Je to smutné, zvlášť keď sme boli vychovaní pre službu vlasti. Včera som videla film Správna voľba, kde hlavný hrdina na záver skonštatoval, že pre zlepšenie kvality svojho života neurobil v minulosti nič (nepracoval na sebe), dokonca ani neslúžil vlasti… Osobne som hrdá na to, že som v armáde slúžila a moje cesty sa prekrížili počas profesionálnej kariéry medzi inými aj s Vašimi. V armáde sme sa naučili mnohým pre civilný život dôležitým veciam – disciplína, nadhľad, odvaha prejaviť svôj názor a niesť zaň v prípade nutnosti zodpovednosť. Šance, ktoré mi ponúka civilný život beriem ako osobné výzvy a chrbticu mám stále málo ohybnú:-) Želám všetko dobré M.
Myslím, že odpoveď p. Kaníka je ukážka drzosti poslanca (a to nie len Kaníka),predsa sa nebude zaťažovať nejakými blbosťami, jednoducho o tomto som hovoril. Možno by vedel odpovedať na otázku, že prečo sa platy nevalorizovali.Odpoveď bude “deficit”. A opäť sme u toho, kto ho spôsobil? Robia si čo chcú a to do tej doby kým, ľudia nevyjdú do ulíc.
Páín Kaník ma už nemôže prekvapiť, pretože sa už aj v minulosti prejavil ako dobrý hospodár.
Prečítal som si blog a spomenul som si, ako sa už niekoľkokrát tento hospodár “prispôsobil” k záujmom ľudu.
Článok je uverejnený na http://pavolkaplan.blog.pravda.sk pod názvom “Záhady Kaníkovej spolupráce s ministrom „JUDr“. Richterom na podvode za 600 miliónov eur”
Zaujali ma tieto názory z článku:
Mnohé podvody sa môžu podariť iba vtedy, keď sa nájde dosť ľudí, ktorí sa nielen nechajú podviesť, ale sú na to aj pyšní.
Bez Ústavnej ochrany majetku sporiteľov, ktorý by bol nedotknuteľný a bez právnej možnosti šetriť si na dôchodok aj mimo DSS, napríklad v bankách, zostáva občan a jeho majetok vystavený lúpežným nájazdom politikov.
Ďalej z blogu
Keď sa vláda Mikuláša Dzurindu rozhodla v roku 1998 preveriť majetok slovenskej kapitálotvornej skupiny Vladimíra Mečiara, bol to práve Kaník, ktorý na poste šéfa FNM vystavil prvému veľkému ekonomickému zločinu klauzulu neprotirečenia právnemu systému Slovenska. V čase, kedy parlament mal rozhodovať o Dzurindovom návrhu odvolať Kaníka a Sklenára z funkcií na FNM, bol to Kaník, ktorý sa dohodol s Vladimírom Poorom o akciách Nafta Gbely.
Takže pán Kaník má zrejme veľmi dobré skúsenosti na dohody vo svoj vlastný prospech !!!
Pän Kaník často hovorí o zásluhovosti a rovnakom metri a asi nechápe vec v celom komplexe. Veď ani teraz nie je nastavená výška valorizácie na výšku rastu platov v ozbrojených zložkách, ale na infláciu a rast platov v NH.
To je teda guláš.
No a čo, že sa platy nevalorizovali a systém je deficitný? Veď aj Sociálna poisťovňa vykazuje v dôchodkovom systéme doficit a tam sa hladá odkiaľ vziať peniaze, pretože ZÁVAZOK JE NA STRANE ŠTÁTU. Ale tá skupina nespokojných by bola veľká a sú to potenciálni voliči tak si ich treba získať, keď už nie tým, že im niečo dáme, tak aspoň tým, že niekomu inému niečo vezmeme a čo tam po rovnakom metri veď účel svätí prostriedky.
Platy sa nevalorizovali v celej štátnej správe asi 2 roky. Napriek tomu sa dôchodky starobným dôchodcom pracujúcim v minulosti v štátnej správe valorizovali…. Takže odpoveď pána Kaníka je akosi mimo.
..hlavne že keď sa jednalo a jedná o civilné dôchodky a aj ich valorizáciu tak sa vytŕča pred kamerami ako nejaka oscarova hviezda..a bije sa do hrude ako mu záleží…, “trd” mu na nich záleží, v civilných dôchodkoch je voličský potenciál pre jeho ciele a to je to hlavné.., ten zaprie aj to že je poslancom ak bude treba..ako každy jeden politik viď ukážka toho mladého poslanca že predsedu liahne mladých smerákov ako papierikmi dával pokyny koho voliť…. jednoducho pre všetkých tých akože vyvolených sme len na jedno použitie..aspoň tak si to o nás myslia, preto treba vydržať a ukázať im kde je sever..že oni nie sú vyvolení..
Dnes mi prišla odpoveď od poslanca Kaníka ohľadom jeho hlasovania za zákon v ktorom bola vsunutá nevalorizácia výsl. dôchodkov:
Nevalorizuju sa platy, prečo sa maju dochodky ? …
S pozdravom a uctou
Ludo Kanik
Dobrý deň všetkým,
príspevok Štefana z 7. 8. 2012 sa mi páči, ale predstavte si kolegovia, že prezident SR, ktorý je vrchný veliteľ ozbrojených síl SR, alebo ako sa to dnes volá, nemusel podpísať novelu zákona o zrušení valorizácie. Tým pádom by nevyšla v termíne v zbierke zákonov a aj keby poslanci v opätovnom hlasovaní schválili túto novelu mohla by platiť až od budúceho roku.Chcem povedať, že armádu mohol podržať prezident SR. On to neurobil, miesto toho odišiel po podpísaní tejto nezákonnej novely do Japonska na štátnu návštevu a potom na Olympijské hry. (Premýšľam ktoré odvetvie športu reprezentoval lebo tam bol dosť dlho.)No najpodstatnejšie je, že nie len NGŠ, ale ani prezident SR. Vojaci a bývalí vojaci, takto nás podporujú naši najvyšší velitelia? Ako iste viete je na svete novela zákona o daniach, kde je jasne napísané, že výsluhové dôchodky budú zdanené až do dôchodkového veku.Musíme sa postarať sami o seba, nikto nám nepomôže. Ja som deficit štátu nezavinil a ani vy. Zavinili ho politici, odhlasovali poslanci a po nás chcú aby sme im zaplatili. P. Fico sústreďuje financie do svojich rúk aby ich mohol opätovne rozdeliť vyvoleným. Na Islande občania odmietli platiť dlhy politikov a manažérov holandským a britským bankám. Odvolali vládu, zmenili ústavu a dôležité otázky riešia cez referendum. Kolegyne a kolegovia, myslím, že nadišiel čas aby sme v horizonte 4 – 8 týždňov (pokiaľ sa nič nezmení a to sa nezmení)verejne demonštrovali svoj nesúhlas a odpor proti vládnym krivdám a nespravodlivosti. Verejná demonštrácia v hlavnom meste by mal byť prvý krok organizovaného a verejného nesúhlasu.Každý z vás má doma odloženú nejakú časť vojenskej rovnošaty. Ja si to zoberiem zo sebou a hodím to pred Úrad vlády. Vojaci a policajti sú dobrí len keď potrebuje vláda udržať poriadok a bezpečnosť. Ako výsluhový dôchodca už pre nich nič neznamená. Prosím vedenie zväzu aby premýšľalo o tejto možnosti,zorganizovalo nás. Kamionisti vedeli bojovať za svoje práva, zdravotné sestry bojovali za svoje práva (ktorým keď bol parlamentom prijatý zákon o zvýšení miezd, Ústavný súd na podnet GP a pod vedením súčasnej vlády ho zrušil). Lekári štrajkovali a dokonca vydierali (hazardovali naším zdravím) a my sa budeme na toto len dívať so sklonenou hlavou? Ja teda určite nie a verím, že ani Vy!
To čo som napísal je asi rozvláčne ale stojím si za všetkými slovami. Prajem všetkým veľa síl a energie.
Poznámka na okraj.
Vážený NGŠ,
nebudem s Vami polemizovať o veciach, ktoré sú zrejme každému normálne mysliacemu človeku, ktorý si dokáže vyvodzovať logické závery.Medzi tým množstvom argumentov,ktorými ste odvádzal pozornosť od zjavného porušenia ústavy a ďalších zákonov tejto republiky, ste povedal, že Slovensko je krásna krajina. Plne s Vami súhlasím, akurát si všetci musíme uvedomiť, že inak sa javí sudcovi s príjmom 8000 eur inak murárovi s príjmom 600 eur (za predpokladu, že pracuje od tmy do tmy vrátane sobôt a nediel) a už úplne inak občanovi s tmavšou pleťou, ktorý od rána do večera odpočíva v tieni stromov mestských parkov a iných zákutí. (Pokaľ vôbec je schopný zistiť, že žije na Slovensku.) Takáto situácia na tomto krásnom Slovensku je aj preto, že jeden predseda strany a vlády došiel k presvedčeniu. že je jeho povinnosťou sústrediť vo svojich rukách vytvorené hodnoty obyvatelmi, a podľa vlastnej hlavy ich prerozdeliť.
A preto Vážený pán NGŠ mi dovoľte, ako človekovi ktorý odslúžil v ozbrojených silách tohoto štátu a jeho predchodcu viac ako 38 rokov, z toho viac ako 33 rokov v pohotovostnom systéme PVOŠ, neskôr PVO, povedať, že ste svoju bojovú úlohu nesplnil. Je síce pravda, že cieľ proti ktorému ste mal pôsobiť bol náhle sa objaviaci, s plným využitím klamných prostriedkov, ale pri riadnom fungovaní vám podriadených prieskumných jednotiek, bolo možné proti nemu pôsobiť. Nestalo sa tak a došlo k zraneniu niekoľko tisíc VD a ich pozostalých. To sú holé skutočnosti.
Alebo snáď funkcia, ktorú zastávate neobsahuje povinnosť starať sa o tých, ktorý si celý život čestne a zodpovedne plnili úlohy pri obrane svojej vlasti?
Nejako tomu nerozumiem, sorry ale ja som tiež jeden z tých ktorí kričia až keď sa ich to týka. Bohužiaľ alebo chválabohu som zamestnaný takže moc času na sledovanie všetkých záležitostí nemám. Prosím Vás vysvetlite mi, to akože niekto dostal rozhodnutie o zvýšení dôchodku a potom mu ho nevyplatili? Normálne už nechápem.